Asistent pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky
Pedagogical Assistant within the Educational System of the Czech Republic
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15434Identifikátory
SIS: 59047
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mrkosová, Eva
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem této diplomové práce je pohled do problematiky asistentů pedagoga ve vzdělávacím systému České republiky v období od roku 2005 do současnosti. Je zaměřena na vymezení pojmu, kdo je a kdo není asistent pedagoga, na způsoby vzdělávání asistentů pedagoga, jejich využití ve vzdělávacím systému, náplň jejich práce a podmínky, za jakých samotní asistenti pracují, na úskalí, která vyvstávají ve spojitosti s touto profesí a v neposlední řadě na ukotvení funkce asistenta pedagoga v legislativním rámci. Práce mapuje názory a zkušenosti samotných asistentů pedagoga i zaměstnavatelů na tuto problematiku.
The aim of this thesis is to get a view into the problematics of pedagogical assistants within the educational system of the Czech Republic in the period between the years 2005 and now. It is focused on defining the concept of who is and who is not a pedagogical assistant, their utilization within the educational system, content of their work and conditions under which they work, on obstacles emerging in connection with this profession and last but not least on the status and function of the pedagogical assistant within the legislative framework. The thesis maps opinions and experience of the pedagogical assistants themselves, as well as those of employers