Pohybové a sportovní hry ve volnočasové náplni denního režimu dětí staršího věku ve vybranném regionu
Physical and Sports Games in Leisure Time of Daily Regime of Older School-age Children in Selected Region
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15436Identifikátory
SIS: 58356
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hájek, Jeroným
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
V diplomové práci jsem popsal strukturu trávení volného času dětí v regionu východních Čech. Sportovní kroužek navštěvuje pravidelně 64,4% dětí, kteří se zúčastnily šetření. Z toho 44,2% připadá na sportovní hry. Ve 20,2% uváděly děti kroužek "jiný" a třetí v pořadí s 16,4% je kroužek hudební. Sportovní kroužky mají tedy největší vliv na volnočasovou aktivitu dětí staršího školního věku Uvedl jsem vztah mezi zájmem o sportovní hry a věkem žáků. A to u dětí mladšího a staršího školního věku. Při statistickém testu se jednoznačně prokázala závislost mezi věkem žáků a zájmem o sportovní hry. Větší zájem o sportovní hry mají žáci staršího školního věku. Zjišťoval jsem informovanost dětí a jejich rodičů o nabídce sportovních a pohybových her ve zvolené oblasti východních Čech. V míře informovanosti dopadly lépe děti. Celkově bylo povědomí o možnostech trávit volný čas formou sportovních a pohybových her menší, než jsem očekával.
The objective of this thesis was to map use of physical and sports games within the older school-age children leisure time. The survey was carried out in Eastern Bohemia, and results were compared with work focused on the younger school-age children from Tabor town. Thereby, I compared the interrelationship of age and interest of pupils in game type sports activities.