Freestyle snowboarding a využití jeho prvků na zimním výcvikovém kurzu
Freestyle Snowboarding and Using of its Principals in Winter Courses
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15452Identifikátory
SIS: 58358
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hrabinec, Jiří
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 2. stupeň základní školy - tělesná výchova - Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy - technická a informační výchova
Katedra / ústav / klinika
Katedra tělesné výchovy
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Freestyle je nejrozšířenější a nejpopulárnější oblastí snowboardingu. Přes tuto skutečnost se do této doby nikdo nepokusil využít výuku jeho prvků, na zimním výcvikovém kurzu základní školy. Já jsem se ve své diplomové práci pokusil tuto možnost zmapovat a zařazení této výuky vyzkoušet v praxi. Můj experimentální kurz tedy ukazuje možné řešení, jak tyto freestylové prvky do zimního kurzu základní školy začlenit. Z testů, které ověřovaly zda se děti za dobu kurzu zvládly naučit všechny freestylové prvky, které byly zařazeny do plánu kurzu vyplynulo, že všech sedm prvků se z experimentální skupiny stihli naučit pouze dva žáci. První hypotéza se tedy nepotvrdila. Ze srovnávacích jízd obou vytvořených skupin vyplynulo, že dosažená úroveň řezaných oblouků po absolvování zimního kurzu byla u experimentální a kontrolní skupiny téměř shodná. Druhá hypotéza se tedy potvrdila.
This diploma paper deals with freestyle snowboarding and its potential to use some of its elements at a winter training course for basic schools. It contains methodology of nineteen freestyle elements and its division into groups according to conditions of winter training courses. The main part of my diploma paper is experiment, where I verify the embedded elements conformably to the suggested plan of a winter training course of pupils who were only able to do a skidded turn at the beginning of the course. At the end of the course there were some tests done that checked whether the pupils managed to learn given elements and what level of carved turns they achieved throughout the course. There are also results of the experiment and intimated possibilities of usage of my diploma paper.