dc.contributor.advisor | Housarová, Blanka | |
dc.creator | Součková, Helena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:01:18Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:01:18Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15457 | |
dc.description.abstract | This dissertation is engaged in cooperation of the speech therapist and the family of a child suffering from a communication disability, especially it is focused on educational activities for parents of children thus affected. The work is divided into four chapters. In the first three chapters I define basic terminology, structure and forms of logopedics care in the Czech Republic, I analyze available foreign supporting programmes for parents of children with communication disabilities and also I describe activities of various citizen-action public groups contracted on logopaedics and else.The fourth chapter has a practical focus, its firts part is dealing with analysis of a via qusetionnaire survey aimed at educational activities for parents. The sekond part of the last chapter features my own experiment-to create a supporting programme for parents of children with a specific language impairment. Creating of this supporting porgramme is the main aim of my dissertation work. KEY WORDS: cooperation of the speech therapist with the family, logopedics care, supporting programme for parents, specific language impairment | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce je věnována spolupráci logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností, přičemž je především zaměřena na vzdělávací aktivity pro rodiče dětí s tímto typem postižení. Práce je členěna do čtyř kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů, strukturou a formami logopedické péče v ČR, analýzou dostupných zahraničních podpůrných programů pro rodiče dětí s narušenou komunikační schopností a také popisem aktivit rozličných občanských sdružení s logopedickým i jiným zaměřením. Čtvrtá kapitola je zaměřena prakticky, první část je věnována analýze dotazníkového šetření zaměřeného na zmapování vzdělávacích aktivit pro rodiče. Obsahem druhé části čtvrté kapitoly je vlastní experiment-vytvoření podpůrného programu pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Vytvoření tohoto podpůrného programuje hlavním cílem diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA: spolupráce logopeda s rodinou, logopedická péče, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Spolupráce logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-19 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59406 | |
dc.title.translated | Cooperation of the speech therapist with family of children suffering from communication disability | en_US |
dc.contributor.referee | Štěpáníková, Alena | |
dc.identifier.aleph | 001110793 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce je věnována spolupráci logopeda s rodinou dítěte s narušenou komunikační schopností, přičemž je především zaměřena na vzdělávací aktivity pro rodiče dětí s tímto typem postižení. Práce je členěna do čtyř kapitol. V prvních třech kapitolách se zabývám teoretickým vymezením základních pojmů, strukturou a formami logopedické péče v ČR, analýzou dostupných zahraničních podpůrných programů pro rodiče dětí s narušenou komunikační schopností a také popisem aktivit rozličných občanských sdružení s logopedickým i jiným zaměřením. Čtvrtá kapitola je zaměřena prakticky, první část je věnována analýze dotazníkového šetření zaměřeného na zmapování vzdělávacích aktivit pro rodiče. Obsahem druhé části čtvrté kapitoly je vlastní experiment-vytvoření podpůrného programu pro rodiče dětí s vývojovou dysfázií. Vytvoření tohoto podpůrného programuje hlavním cílem diplomové práce. KLÍČOVÁ SLOVA: spolupráce logopeda s rodinou, logopedická péče, rodičovský podpůrný program, vývojová dysfázie | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation is engaged in cooperation of the speech therapist and the family of a child suffering from a communication disability, especially it is focused on educational activities for parents of children thus affected. The work is divided into four chapters. In the first three chapters I define basic terminology, structure and forms of logopedics care in the Czech Republic, I analyze available foreign supporting programmes for parents of children with communication disabilities and also I describe activities of various citizen-action public groups contracted on logopaedics and else.The fourth chapter has a practical focus, its firts part is dealing with analysis of a via qusetionnaire survey aimed at educational activities for parents. The sekond part of the last chapter features my own experiment-to create a supporting programme for parents of children with a specific language impairment. Creating of this supporting porgramme is the main aim of my dissertation work. KEY WORDS: cooperation of the speech therapist with the family, logopedics care, supporting programme for parents, specific language impairment | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011107930106986 | |