Zobrazit minimální záznam

Problems of integration of Vietnamese children in to elementary school
dc.contributor.advisorKoťátková, Soňa
dc.creatorHervertová, Kristina
dc.date.accessioned2017-04-10T13:01:43Z
dc.date.available2017-04-10T13:01:43Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15459
dc.description.abstractThe first part of my diploma work is focused on the problems of the Vietnamese minority as a specific part of the civil society. From identifying of the key terms refering to multiculturality and multucultural education in the Czech republic and involving also the global education linkage. It provides also basic informations on Vietnam (VSR), its history, past and current political and cultural situation and deals briefly with the Czech - Vietnamese relationships. It includes basic informations on the Vietnamese immigrants, their current life conditions in the Czech republic and it concerns the question of their integration into the Czech society. The objective of the practical part of the diploma work is to ascertain among the teachers of the chosen elementary schools what is the level of Czech language knowledge of the pupils of Vietnamese origin, how they succs in the school work and what is their status in the class. Another objective of the work is to ascertain among teachers if they use the multicultural topics together with the teaching methods during their lessons. And to find out how the Vietnamese children perceive themselves in relation to the Czech language, school-mades and school work.en_US
dc.description.abstractPrvní část diplomové práce je zaměřena na problematiku vietnamské minority jako specifické části občanské společnosti. Od vymezení základních pojmů spojených s multikulturalitou a multikulturní výchovou se dostává možnostem a podmínkám pedagogické realizace interkulturní výchovy v České republice a zahrnuje i souvislost s globální výchovou. Poskytuje také základní informace o Vietnamu (VSR), jeho historii, minulé i současné politické a kulturní situaci a dotýká se česko-vietnamských vztahů. Zahrnuje základní informace o migrantech z VSR, jejich současné životní podmínky v ČR a zabývá se otázkou integrace do české společnosti. Cílem praktické části je zjistit u učitelů I. stupně vybraných škol, jaký je stav českého jazyka u vietnamských dětí, jak si vedou ve školní práci, jaké je jejich postavení v třídním kolektivu, zda oni sami zařazují multikulturní témata a uplatňují je spolu se speciálními metodami ve výuce. Dále zjistit jak se tyto děti samy cítí ve vztahu češtině, spolužákům a školní práci.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleProblematika integrace vietnamských dětí do ZŠcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-15
dc.description.departmentKatedra primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58393
dc.title.translatedProblems of integration of Vietnamese children in to elementary schoolen_US
dc.contributor.refereeKalbáčová, Jaroslava
dc.identifier.aleph000980312
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPrvní část diplomové práce je zaměřena na problematiku vietnamské minority jako specifické části občanské společnosti. Od vymezení základních pojmů spojených s multikulturalitou a multikulturní výchovou se dostává možnostem a podmínkám pedagogické realizace interkulturní výchovy v České republice a zahrnuje i souvislost s globální výchovou. Poskytuje také základní informace o Vietnamu (VSR), jeho historii, minulé i současné politické a kulturní situaci a dotýká se česko-vietnamských vztahů. Zahrnuje základní informace o migrantech z VSR, jejich současné životní podmínky v ČR a zabývá se otázkou integrace do české společnosti. Cílem praktické části je zjistit u učitelů I. stupně vybraných škol, jaký je stav českého jazyka u vietnamských dětí, jak si vedou ve školní práci, jaké je jejich postavení v třídním kolektivu, zda oni sami zařazují multikulturní témata a uplatňují je spolu se speciálními metodami ve výuce. Dále zjistit jak se tyto děti samy cítí ve vztahu češtině, spolužákům a školní práci.cs_CZ
uk.abstract.enThe first part of my diploma work is focused on the problems of the Vietnamese minority as a specific part of the civil society. From identifying of the key terms refering to multiculturality and multucultural education in the Czech republic and involving also the global education linkage. It provides also basic informations on Vietnam (VSR), its history, past and current political and cultural situation and deals briefly with the Czech - Vietnamese relationships. It includes basic informations on the Vietnamese immigrants, their current life conditions in the Czech republic and it concerns the question of their integration into the Czech society. The objective of the practical part of the diploma work is to ascertain among the teachers of the chosen elementary schools what is the level of Czech language knowledge of the pupils of Vietnamese origin, how they succs in the school work and what is their status in the class. Another objective of the work is to ascertain among teachers if they use the multicultural topics together with the teaching methods during their lessons. And to find out how the Vietnamese children perceive themselves in relation to the Czech language, school-mades and school work.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogikycs_CZ
dc.identifier.lisID990009803120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV