Zobrazit minimální záznam

Drawings of children in children's home
dc.contributor.advisorKucharská, Anna
dc.creatorŠeflová, Pavlína
dc.date.accessioned2017-04-10T13:05:27Z
dc.date.available2017-04-10T13:05:27Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15477
dc.description.abstractThe theme of my diploma theses is "drawings of pre-school aged children in children's home". The main aim was to find out what are the drawing specificities of children living in children's home and find out differences in Drawings of children living in children's homes and in function family. My research was realized in children's homes in Prague and Prague's environs. I have submitted to the children a few drawing tests - free drawing, human figure drawing, tree drawing, The Star - Wave - Test and free drawing in virtue of partially given theme (drawing based on perused fairy tale). Within the frame of my research I carried out interviews with expert in practice with the children from children's homes - psychologist, special pedagogue and arttherapist. I did systematical observation and debated with the children about the drawings during testing. Then I submitted questionnaire concerning drawing of children from children's homes to pedagogues working in children's home.en_US
dc.description.abstractVe své práci jsem se zabývala kresebným projevem dětí z dětských domovů. Je obtížné zobecnit specifika kresby dětí vyrůstajících v dětských domovech, neboť se přirozeně nejedná o homogenní, stejně se projevující skupinu jedinců, ale o kategorii individuálních osobností, kterou spojuje prostředí dětského domova. Přesto však děti žijící v dětském domově mají něco společného. Každé dítě bylo umístěno v dětském domově z jiného důvodu, ale vždy je primární příčinou, že rodiče dítěte nemohou nebo nejsou schopni plnit svoji (rodičovskou) funkci v péči o dítě. Každé dítě prošlo jistým traumatem, které se liší svojí podstatou, druhem, intenzitou, ale v jehož pozadí vždy stojí odloučení od rodičů. Langmeier a Matějček v této souvislosti zmiňují pojem "deprivační zkušenosti" dítěte a myslí tím skutečnost, že dítě prošlo deprivační situací. (Langmeier, Matějček, 1968), tento pojem do jisté míry charakterizuje společný znak dětí umístěných do dětského domova.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleKresebný projev dětí vyrůstajících v dětském domověcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-19
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId58283
dc.title.translatedDrawings of children in children's homeen_US
dc.contributor.refereeProcházková, Jana
dc.identifier.aleph000976540
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVe své práci jsem se zabývala kresebným projevem dětí z dětských domovů. Je obtížné zobecnit specifika kresby dětí vyrůstajících v dětských domovech, neboť se přirozeně nejedná o homogenní, stejně se projevující skupinu jedinců, ale o kategorii individuálních osobností, kterou spojuje prostředí dětského domova. Přesto však děti žijící v dětském domově mají něco společného. Každé dítě bylo umístěno v dětském domově z jiného důvodu, ale vždy je primární příčinou, že rodiče dítěte nemohou nebo nejsou schopni plnit svoji (rodičovskou) funkci v péči o dítě. Každé dítě prošlo jistým traumatem, které se liší svojí podstatou, druhem, intenzitou, ale v jehož pozadí vždy stojí odloučení od rodičů. Langmeier a Matějček v této souvislosti zmiňují pojem "deprivační zkušenosti" dítěte a myslí tím skutečnost, že dítě prošlo deprivační situací. (Langmeier, Matějček, 1968), tento pojem do jisté míry charakterizuje společný znak dětí umístěných do dětského domova.cs_CZ
uk.abstract.enThe theme of my diploma theses is "drawings of pre-school aged children in children's home". The main aim was to find out what are the drawing specificities of children living in children's home and find out differences in Drawings of children living in children's homes and in function family. My research was realized in children's homes in Prague and Prague's environs. I have submitted to the children a few drawing tests - free drawing, human figure drawing, tree drawing, The Star - Wave - Test and free drawing in virtue of partially given theme (drawing based on perused fairy tale). Within the frame of my research I carried out interviews with expert in practice with the children from children's homes - psychologist, special pedagogue and arttherapist. I did systematical observation and debated with the children about the drawings during testing. Then I submitted questionnaire concerning drawing of children from children's homes to pedagogues working in children's home.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009765400106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV