dc.contributor.advisor | Procházková, Jana | |
dc.creator | Mlezivová, Monika | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:05:38Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:05:38Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15478 | |
dc.description.abstract | This diploma thesis deals with the problems of placing children in children's diagnostic institutes in the context of social changes. The theoretical part of this diploma thesis is divided into 4 basic sections that are related to the domain of childhood and adolescence in today's society, possible causes of problematic behaviour of children, where the family plays a crucial role, the causes of placing children in diagnostic institutes and the care for individuals with problematic behaviour or in danger. The central part of my thesis consists of a research survey for which I chose study of documents as the research method. In the research survey I examine two groups of children - from 1991 and from 2006, placed in a children's diagnostic institute in Prague. The first group consists of 118 children and the second one of 112 children placed for diagnostic stay. The main question of the research survey is: What are the similarities and differences between the groups of children placed in the Children's Diagnostic Institute in Prague in 1991 and in 2006? I compared these two groups from the point of view of the following variables: reasons for placing the children in the diagnostic institute, family background, occurrence of behaviour disorders in different age groups and occurrence of behaviour disorders... | en_US |
dc.description.abstract | Téma, kterému jsem se rozhodla věnovat ve své diplomové práci, se týká především dětí s poruchami chování, které absolvovaly diagnostický pobyt v Dětském diagnostickém ústavu v Praze. Svou pozornost jsem zaměřila zejména na typy poruch chování vyskytujících se u dětí umisťovaných na diagnostický pobyt, které jsou hlavním důvodem pro jejich umístění, rodinnou problematiku a možné příčiny poruch chování, které často s rodinným prostředím souvisejí. Cílem mého snažení je nastínit vývoj v oblasti týkající se problematiky umisťování dětí do diagnostického ústavu. Sleduji případné změny ve složení dětí, výskytu poruch chování a rodinném zázemí, které se ve zkoumaném souboru mohly během uplynulých několika let projevit. Proto název mé diplomové práce zní: "Umisťování dětí do dětského diagnostického ústavu v kontextu společenských změn". | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Umisťování dětí do dětského diagnostického ústavu v kontextu společenských změn | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-20 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 60444 | |
dc.title.translated | Placing children in children's diagnostic institutes in the context of social | en_US |
dc.contributor.referee | Valentová, Lidmila | |
dc.identifier.aleph | 000976520 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Téma, kterému jsem se rozhodla věnovat ve své diplomové práci, se týká především dětí s poruchami chování, které absolvovaly diagnostický pobyt v Dětském diagnostickém ústavu v Praze. Svou pozornost jsem zaměřila zejména na typy poruch chování vyskytujících se u dětí umisťovaných na diagnostický pobyt, které jsou hlavním důvodem pro jejich umístění, rodinnou problematiku a možné příčiny poruch chování, které často s rodinným prostředím souvisejí. Cílem mého snažení je nastínit vývoj v oblasti týkající se problematiky umisťování dětí do diagnostického ústavu. Sleduji případné změny ve složení dětí, výskytu poruch chování a rodinném zázemí, které se ve zkoumaném souboru mohly během uplynulých několika let projevit. Proto název mé diplomové práce zní: "Umisťování dětí do dětského diagnostického ústavu v kontextu společenských změn". | cs_CZ |
uk.abstract.en | This diploma thesis deals with the problems of placing children in children's diagnostic institutes in the context of social changes. The theoretical part of this diploma thesis is divided into 4 basic sections that are related to the domain of childhood and adolescence in today's society, possible causes of problematic behaviour of children, where the family plays a crucial role, the causes of placing children in diagnostic institutes and the care for individuals with problematic behaviour or in danger. The central part of my thesis consists of a research survey for which I chose study of documents as the research method. In the research survey I examine two groups of children - from 1991 and from 2006, placed in a children's diagnostic institute in Prague. The first group consists of 118 children and the second one of 112 children placed for diagnostic stay. The main question of the research survey is: What are the similarities and differences between the groups of children placed in the Children's Diagnostic Institute in Prague in 1991 and in 2006? I compared these two groups from the point of view of the following variables: reasons for placing the children in the diagnostic institute, family background, occurrence of behaviour disorders in different age groups and occurrence of behaviour disorders... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009765200106986 | |