Zobrazit minimální záznam

Placing children in children's diagnostic institutes in the context of social
dc.contributor.advisorProcházková, Jana
dc.creatorMlezivová, Monika
dc.date.accessioned2017-04-10T13:05:38Z
dc.date.available2017-04-10T13:05:38Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/15478
dc.description.abstractThis diploma thesis deals with the problems of placing children in children's diagnostic institutes in the context of social changes. The theoretical part of this diploma thesis is divided into 4 basic sections that are related to the domain of childhood and adolescence in today's society, possible causes of problematic behaviour of children, where the family plays a crucial role, the causes of placing children in diagnostic institutes and the care for individuals with problematic behaviour or in danger. The central part of my thesis consists of a research survey for which I chose study of documents as the research method. In the research survey I examine two groups of children - from 1991 and from 2006, placed in a children's diagnostic institute in Prague. The first group consists of 118 children and the second one of 112 children placed for diagnostic stay. The main question of the research survey is: What are the similarities and differences between the groups of children placed in the Children's Diagnostic Institute in Prague in 1991 and in 2006? I compared these two groups from the point of view of the following variables: reasons for placing the children in the diagnostic institute, family background, occurrence of behaviour disorders in different age groups and occurrence of behaviour disorders...en_US
dc.description.abstractTéma, kterému jsem se rozhodla věnovat ve své diplomové práci, se týká především dětí s poruchami chování, které absolvovaly diagnostický pobyt v Dětském diagnostickém ústavu v Praze. Svou pozornost jsem zaměřila zejména na typy poruch chování vyskytujících se u dětí umisťovaných na diagnostický pobyt, které jsou hlavním důvodem pro jejich umístění, rodinnou problematiku a možné příčiny poruch chování, které často s rodinným prostředím souvisejí. Cílem mého snažení je nastínit vývoj v oblasti týkající se problematiky umisťování dětí do diagnostického ústavu. Sleduji případné změny ve složení dětí, výskytu poruch chování a rodinném zázemí, které se ve zkoumaném souboru mohly během uplynulých několika let projevit. Proto název mé diplomové práce zní: "Umisťování dětí do dětského diagnostického ústavu v kontextu společenských změn".cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.titleUmisťování dětí do dětského diagnostického ústavu v kontextu společenských změncs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-05-20
dc.description.departmentKatedra psychologiecs_CZ
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.identifier.repId60444
dc.title.translatedPlacing children in children's diagnostic institutes in the context of socialen_US
dc.contributor.refereeValentová, Lidmila
dc.identifier.aleph000976520
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplinePsychology and Special Pedagogyen_US
thesis.degree.disciplinePsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPsychologiecs_CZ
thesis.degree.programPsychologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra psychologiecs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPsychologie a speciální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enPsychology and Special Pedagogyen_US
uk.degree-program.csPsychologiecs_CZ
uk.degree-program.enPsychologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTéma, kterému jsem se rozhodla věnovat ve své diplomové práci, se týká především dětí s poruchami chování, které absolvovaly diagnostický pobyt v Dětském diagnostickém ústavu v Praze. Svou pozornost jsem zaměřila zejména na typy poruch chování vyskytujících se u dětí umisťovaných na diagnostický pobyt, které jsou hlavním důvodem pro jejich umístění, rodinnou problematiku a možné příčiny poruch chování, které často s rodinným prostředím souvisejí. Cílem mého snažení je nastínit vývoj v oblasti týkající se problematiky umisťování dětí do diagnostického ústavu. Sleduji případné změny ve složení dětí, výskytu poruch chování a rodinném zázemí, které se ve zkoumaném souboru mohly během uplynulých několika let projevit. Proto název mé diplomové práce zní: "Umisťování dětí do dětského diagnostického ústavu v kontextu společenských změn".cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis deals with the problems of placing children in children's diagnostic institutes in the context of social changes. The theoretical part of this diploma thesis is divided into 4 basic sections that are related to the domain of childhood and adolescence in today's society, possible causes of problematic behaviour of children, where the family plays a crucial role, the causes of placing children in diagnostic institutes and the care for individuals with problematic behaviour or in danger. The central part of my thesis consists of a research survey for which I chose study of documents as the research method. In the research survey I examine two groups of children - from 1991 and from 2006, placed in a children's diagnostic institute in Prague. The first group consists of 118 children and the second one of 112 children placed for diagnostic stay. The main question of the research survey is: What are the similarities and differences between the groups of children placed in the Children's Diagnostic Institute in Prague in 1991 and in 2006? I compared these two groups from the point of view of the following variables: reasons for placing the children in the diagnostic institute, family background, occurrence of behaviour disorders in different age groups and occurrence of behaviour disorders...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990009765200106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV