dc.contributor.advisor | Slavík, Jan | |
dc.creator | Škrlantová, Martina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:06:16Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:06:16Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15481 | |
dc.description.abstract | This dissertation is concerned with usage of project teaching during Arts and Crafts in practical school. If it is more effecive for students or not. There are theoretical drawn out solutions of this issue in the first part of this study. This part is focused on definition and characteristics of the term "Project teaching" at first in general and then fluently ties together the limitation of project teaching in Arts and Crafts. In practical part there are presented the results of my research. In order to reach the goals of this dissertation a quantitative method was applied, that an analysis of videostudy from PhDr. Tomáš Janík has become. The main part of my diploma work was the transcription of videotaped record, from which the whole evaluation and results are coming out. In the last section there are mentioned possibilities, how the videotaped records can be used for next work. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá využitím projektového vyučování ve výtvarné výchově na praktické škole. Zda je pro žáky efektivnější či nikoli. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na vymezení a charakteristiku pojmu projektové vyučování, a to nejprve obecně poté v plynulém přechodu navazuje vymezení projektového vyučování ve výtvarné výchově. V praktické části jsou prezentovány výsledky mého výzkumu. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kvantitativní metoda, kterou se stala analýza videostudie PhDr. Tomáše Janíka. Hlavní částí mé diplomové práce se stal transkript natočeného videozáznamu, ze kterého pak vychází celé mé vyhodnocení a výsledky. V poslední části jsou uvedeny možnosti, jak je možné natočené videozáznamy použít pro další práci. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Projektové vyučování výtvarné výchovy na základní škole praktické | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-19 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59896 | |
dc.title.translated | Project teaching of Arts at the Basic School Practical | en_US |
dc.contributor.referee | Jakubcová Hajdušková, Lucie | |
dc.identifier.aleph | 001111248 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá využitím projektového vyučování ve výtvarné výchově na praktické škole. Zda je pro žáky efektivnější či nikoli. V první části jsou teoreticky nastíněná východiska této problematiky. Tato část se zaměřuje na vymezení a charakteristiku pojmu projektové vyučování, a to nejprve obecně poté v plynulém přechodu navazuje vymezení projektového vyučování ve výtvarné výchově. V praktické části jsou prezentovány výsledky mého výzkumu. Za účelem splnění cílů této diplomové práce byla použita kvantitativní metoda, kterou se stala analýza videostudie PhDr. Tomáše Janíka. Hlavní částí mé diplomové práce se stal transkript natočeného videozáznamu, ze kterého pak vychází celé mé vyhodnocení a výsledky. V poslední části jsou uvedeny možnosti, jak je možné natočené videozáznamy použít pro další práci. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation is concerned with usage of project teaching during Arts and Crafts in practical school. If it is more effecive for students or not. There are theoretical drawn out solutions of this issue in the first part of this study. This part is focused on definition and characteristics of the term "Project teaching" at first in general and then fluently ties together the limitation of project teaching in Arts and Crafts. In practical part there are presented the results of my research. In order to reach the goals of this dissertation a quantitative method was applied, that an analysis of videostudy from PhDr. Tomáš Janík has become. The main part of my diploma work was the transcription of videotaped record, from which the whole evaluation and results are coming out. In the last section there are mentioned possibilities, how the videotaped records can be used for next work. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011112480106986 | |