dc.contributor.advisor | Hadj - Moussová, Zuzana | |
dc.creator | Kratochvílová, Kristina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:06:51Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:06:51Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15484 | |
dc.description.abstract | A change of a school and its influence on pupils with grave hearing impairment is the topic of this thesis. For these pupils, a transfer to a different kind of school (i.e. from an ordinary to a specialized one or vice versa) can be a source of serious consequences influencing their entire personality. Many things differ at these schools - the environment, the type of communication, the classmates. A child that is integrated to an ordinary school is usually the only hard-of-hearing pupil in the school. On the contrary, all the students at a specialised school are similar and the teachers are experienced in treatment of such children. Specific needs of disabled students are met in communication and the whole process of education. The disadvantage of these schools is that they are only in big towns and children from distant villages and towns are often at a boarding house during the week. The aim of this thesis is to describe how a change of school was retrospectively perceived by those who had experienced it themselves. I have focused especially on the following areas: how the respondents went through the change of a school, how they felt at both schools and how the change has influenced their identity. | en_US |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je vliv a působení změny školy na identitu těžce sluchově postižených žáků. Přestup z běžné školy na školu pro sluchově postižené nebo naopak, ze školy pro sluchově postižené na běžnou školu, je pro tyto žáky náročnou změnou, která má důsledky na celou jejich osobnost. Na těchto školách je totiž rozdílné prostředí, způsob komunikace i spolužáci. Dítě integrované do běžné školy bývá jediným sluchově postiženým žákem na celé škole. Na škole pro sluchově postižené jsou na tom všichni žáci podobně a učitelé mají zkušenosti s problematikou sluchového postižení. Při komunikaci i procesu vyučování jsou zohledňovány specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Nevýhodou škol pro sluchově postižené je, že jsou jen ve velkých městech a žáci ze vzdálenějších obcí bývají přes týden na internátě. Cílem diplomové práce bylo zmapovat tyto oblasti: jak respondenti prožívali změnu školy, jak se cítili na obou školách a jak změna školy ovlivnila jejich identitu. V teoretické části jsem popsala typy sluchových vad, jejich důsledky a rozdíly mezi jednotlivými skupinami sluchově postižených. Největší rozdíly jsou ve způsobu komunikace. Popsala jsem, jak se vyvíjí jazyk u neslyšících dětí. Plnohodnotným komunikačním systémem Čechů s těžkým sluchovým postižením je český znakový jazyk. Děti si mohou... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vliv školy na identitu žáků se sluchovým postižením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-19 | |
dc.description.department | Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 60291 | |
dc.title.translated | The influence of school on pupils with hearing impairment | en_US |
dc.contributor.referee | Duplinský, Josef | |
dc.identifier.aleph | 000976753 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
thesis.degree.discipline | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Psychology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra psychologie | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Psychologie a speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Psychology and Special Pedagogy | en_US |
uk.degree-program.cs | Psychologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Psychology | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je vliv a působení změny školy na identitu těžce sluchově postižených žáků. Přestup z běžné školy na školu pro sluchově postižené nebo naopak, ze školy pro sluchově postižené na běžnou školu, je pro tyto žáky náročnou změnou, která má důsledky na celou jejich osobnost. Na těchto školách je totiž rozdílné prostředí, způsob komunikace i spolužáci. Dítě integrované do běžné školy bývá jediným sluchově postiženým žákem na celé škole. Na škole pro sluchově postižené jsou na tom všichni žáci podobně a učitelé mají zkušenosti s problematikou sluchového postižení. Při komunikaci i procesu vyučování jsou zohledňovány specifické potřeby žáků se sluchovým postižením. Nevýhodou škol pro sluchově postižené je, že jsou jen ve velkých městech a žáci ze vzdálenějších obcí bývají přes týden na internátě. Cílem diplomové práce bylo zmapovat tyto oblasti: jak respondenti prožívali změnu školy, jak se cítili na obou školách a jak změna školy ovlivnila jejich identitu. V teoretické části jsem popsala typy sluchových vad, jejich důsledky a rozdíly mezi jednotlivými skupinami sluchově postižených. Největší rozdíly jsou ve způsobu komunikace. Popsala jsem, jak se vyvíjí jazyk u neslyšících dětí. Plnohodnotným komunikačním systémem Čechů s těžkým sluchovým postižením je český znakový jazyk. Děti si mohou... | cs_CZ |
uk.abstract.en | A change of a school and its influence on pupils with grave hearing impairment is the topic of this thesis. For these pupils, a transfer to a different kind of school (i.e. from an ordinary to a specialized one or vice versa) can be a source of serious consequences influencing their entire personality. Many things differ at these schools - the environment, the type of communication, the classmates. A child that is integrated to an ordinary school is usually the only hard-of-hearing pupil in the school. On the contrary, all the students at a specialised school are similar and the teachers are experienced in treatment of such children. Specific needs of disabled students are met in communication and the whole process of education. The disadvantage of these schools is that they are only in big towns and children from distant villages and towns are often at a boarding house during the week. The aim of this thesis is to describe how a change of school was retrospectively perceived by those who had experienced it themselves. I have focused especially on the following areas: how the respondents went through the change of a school, how they felt at both schools and how the change has influenced their identity. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra psychologie | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009767530106986 | |