dc.contributor.advisor | Spilková, Vladimíra | |
dc.creator | Zvárová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:08:55Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:08:55Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15494 | |
dc.description.abstract | The theme of this diploma thesis is project teaching and the possibilities of its use at primary schools. This thesis is based on the points of departure and principles of the transformation of Czech education system after 1989, and it is focused on the internal reform of primary education. The key part of the thesis deals with project teaching - mainly its history, characterization and methodology. The practical part attempts to verify project teaching in practice. The authoress created and realized five projects for first grade primary school pupils. Each one contains educational objectives, a map of thougt, a detailed description of its realization, and an evaluation of the project including selfreflection. The pupils' activity during the projects are documented in the appendixes. On the basis of these projects the conditions for successful realization of project teaching at the first grade of primary school are charakterized. Keywords: internal transformation of Czech education after 1989, project teaching, projects. | en_US |
dc.description.abstract | Tématem diplomové práce je projektové vyučování a možnosti jeho uplatnění na 1. stupni ZŠ. Práce se opírá o východiska a principy transformace českého školství po roce 1989 se zaměřením na vnitřní reformu primární školy. Stěžejní část práce se podrobně věnuje projektovému vyučování - především jeho historii, charakteristice a metodice. Cílem praktické části je ověření projektového vyučování v praxi. Autorka vytvořila a realizovala pět projektu pro žáky 1. stupně ZŠ. Každý projekt obsahuje edukační cíle a myšlenkovou mapu, podrobný popis realizace a hodnocení projektů včetně sebereflexe. Práci dětí v průběhu projektů dokumentují přílohy. Na základě uvedených projektů jsou charakterizovány podmínky pro úspěšnou realizaci projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: vnitřní transformace českého školství po roce 1989, projektové vyučování, projekty. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Možnosti uplatnění projektového vyučování na 1. st .ZŠ | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-15 | |
dc.description.department | Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58398 | |
dc.title.translated | The possibilities of the use of project teaching at the first grade of primary school | en_US |
dc.contributor.referee | Tomková, Anna | |
dc.identifier.aleph | 000977179 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tématem diplomové práce je projektové vyučování a možnosti jeho uplatnění na 1. stupni ZŠ. Práce se opírá o východiska a principy transformace českého školství po roce 1989 se zaměřením na vnitřní reformu primární školy. Stěžejní část práce se podrobně věnuje projektovému vyučování - především jeho historii, charakteristice a metodice. Cílem praktické části je ověření projektového vyučování v praxi. Autorka vytvořila a realizovala pět projektu pro žáky 1. stupně ZŠ. Každý projekt obsahuje edukační cíle a myšlenkovou mapu, podrobný popis realizace a hodnocení projektů včetně sebereflexe. Práci dětí v průběhu projektů dokumentují přílohy. Na základě uvedených projektů jsou charakterizovány podmínky pro úspěšnou realizaci projektového vyučování na 1. stupni ZŠ. Klíčová slova: vnitřní transformace českého školství po roce 1989, projektové vyučování, projekty. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The theme of this diploma thesis is project teaching and the possibilities of its use at primary schools. This thesis is based on the points of departure and principles of the transformation of Czech education system after 1989, and it is focused on the internal reform of primary education. The key part of the thesis deals with project teaching - mainly its history, characterization and methodology. The practical part attempts to verify project teaching in practice. The authoress created and realized five projects for first grade primary school pupils. Each one contains educational objectives, a map of thougt, a detailed description of its realization, and an evaluation of the project including selfreflection. The pupils' activity during the projects are documented in the appendixes. On the basis of these projects the conditions for successful realization of project teaching at the first grade of primary school are charakterized. Keywords: internal transformation of Czech education after 1989, project teaching, projects. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009771790106986 | |