dc.contributor.advisor | Zemková, Jaroslava | |
dc.creator | Šandalová, Kateřina | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:09:10Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:09:10Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15495 | |
dc.description.abstract | Theoretical part of the thesis is focused on adult with mental disorders and possibilities of increasing the quality of his life through the meaningful spending of leisure time. This thesis also describes facility Studio Oaza which offers leisure activities for people with mental disorders. Practical part of the thesis contains description of particular seasons of Studio Oaza from its establisment with aspects to tutors, clients, and even to auxiliary activity club sessions. It also contains a list of the facility performances produced for public audience. KEYWORDS: mental disorders, quality of life, leisure time, creativity | en_US |
dc.description.abstract | Teoretická část diplomové práce se zabývá dospělým člověkem s mentálním postižením a možností zvyšování kvality jeho života prostřednictvím smysluplného trávení volného času. Popsáno je i zařízení Studio Oáza, které volnočasové aktivity pro osoby s mentálním postižením poskytuje. Obsahem praktické části je popis jednotlivých sezón od počátku založení Studia Oáza z hlediska lektorů, frekventantů i zájmových kroužků a přehled uvedených veřejných vystoupení. KLÍČOVÁ SLOVA: mentální postižení, kvalita života, volný čas, tvořivost | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Zvyšování kvality života osob s mentálním postižením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-21 | |
dc.description.department | Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59531 | |
dc.title.translated | Increasing the quality of life of people with mental disorders | en_US |
dc.contributor.referee | Novotný, Josef | |
dc.identifier.aleph | 001110775 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Special Schools | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
thesis.degree.program | Speciální pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Special Education | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství na speciálních školách | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Special Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Speciální pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Special Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Teoretická část diplomové práce se zabývá dospělým člověkem s mentálním postižením a možností zvyšování kvality jeho života prostřednictvím smysluplného trávení volného času. Popsáno je i zařízení Studio Oáza, které volnočasové aktivity pro osoby s mentálním postižením poskytuje. Obsahem praktické části je popis jednotlivých sezón od počátku založení Studia Oáza z hlediska lektorů, frekventantů i zájmových kroužků a přehled uvedených veřejných vystoupení. KLÍČOVÁ SLOVA: mentální postižení, kvalita života, volný čas, tvořivost | cs_CZ |
uk.abstract.en | Theoretical part of the thesis is focused on adult with mental disorders and possibilities of increasing the quality of his life through the meaningful spending of leisure time. This thesis also describes facility Studio Oaza which offers leisure activities for people with mental disorders. Practical part of the thesis contains description of particular seasons of Studio Oaza from its establisment with aspects to tutors, clients, and even to auxiliary activity club sessions. It also contains a list of the facility performances produced for public audience. KEYWORDS: mental disorders, quality of life, leisure time, creativity | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990011107750106986 | |