dc.contributor.advisor | Fantová, Věra | |
dc.creator | Syblíková, Hana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:15:44Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:15:44Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15528 | |
dc.description.abstract | The final thesis deals with a question of employee appraisal and its impact on their job performance. The purpose of the thesis is to analyse the current method of employee appraisal in kindergartens and its influence on their work motivation. The thesis results are from my own experiences and compiled opinions of headmasters. In accordance with the results of the analyse and comparison I clarify the significant importance of the method of employee appraisal management with the aim to achieve a positive employee motivation. Seeing that employee appraisal is not executed systematically which emerged from the opinions of representative respondents sample, therefore the thesis in its last part is focused on improving the quality of present methods of employee appraisal. The results of the thesis could be a fundamental base for creating an accurate employee appraisal method with positive influence on work motivation. | en_US |
dc.description.abstract | Závěrečná práce se zabývá otázkou významu hodnocení pracovníků a jeho vlivem na jejich pracovní výkon. Cílem práce je analýza současného způsobu hodnocení v mateřských školách a zkoumání, do jaké míry hodnocení pracovníky motivuje. Vychází z i^ých poznatků, z vlastních zkušeností a ze získaných názorů a postojů hodnocení pracovníků z pohledu vedoucích pracovníků. Analýzou, porovnáváním a zkoumáním těchto poznatků objasňuji význam, důležitost a vliv stylu řízení na hodnocení, jehož cílem by měla být motivace pracovníků. Jelikož z výzkumného vzorku respondentů vyplynulo, že vedoucí pracovníci ve většině oslovených škol neprovádějí hodnocení pracovníků systematicky, práce se v další části zaměřuje na hledání cest, které by mohly vést ke zkvalitnění současného stavu. Výsledky této práce mohou posloužit jako podklad pro tvorbu vlastního hodnotícího systému a jeho využití jako motivačního faktoru. | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Hodnocení pracovníků v podmínkách mateřské školy | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-20 | |
dc.description.department | Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59455 | |
dc.title.translated | Kindergarten's Employee Appraisal | en_US |
dc.contributor.referee | Hamerníková, Dana | |
dc.identifier.aleph | 001228597 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | School Management | en_US |
thesis.degree.discipline | Školský management | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
thesis.degree.program | Specialization in Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Centrum školského managementu | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Školský management | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | School Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Specializace v pedagogice | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Specialization in Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Závěrečná práce se zabývá otázkou významu hodnocení pracovníků a jeho vlivem na jejich pracovní výkon. Cílem práce je analýza současného způsobu hodnocení v mateřských školách a zkoumání, do jaké míry hodnocení pracovníky motivuje. Vychází z i^ých poznatků, z vlastních zkušeností a ze získaných názorů a postojů hodnocení pracovníků z pohledu vedoucích pracovníků. Analýzou, porovnáváním a zkoumáním těchto poznatků objasňuji význam, důležitost a vliv stylu řízení na hodnocení, jehož cílem by měla být motivace pracovníků. Jelikož z výzkumného vzorku respondentů vyplynulo, že vedoucí pracovníci ve většině oslovených škol neprovádějí hodnocení pracovníků systematicky, práce se v další části zaměřuje na hledání cest, které by mohly vést ke zkvalitnění současného stavu. Výsledky této práce mohou posloužit jako podklad pro tvorbu vlastního hodnotícího systému a jeho využití jako motivačního faktoru. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The final thesis deals with a question of employee appraisal and its impact on their job performance. The purpose of the thesis is to analyse the current method of employee appraisal in kindergartens and its influence on their work motivation. The thesis results are from my own experiences and compiled opinions of headmasters. In accordance with the results of the analyse and comparison I clarify the significant importance of the method of employee appraisal management with the aim to achieve a positive employee motivation. Seeing that employee appraisal is not executed systematically which emerged from the opinions of representative respondents sample, therefore the thesis in its last part is focused on improving the quality of present methods of employee appraisal. The results of the thesis could be a fundamental base for creating an accurate employee appraisal method with positive influence on work motivation. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementu | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990012285970106986 | |