Vliv vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založení
The Impact of external factors on the marketing strategy of a private preschool at the time of its foundation
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15537Identifikátory
SIS: 59460
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Bříza, Kamil
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
20. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Bakalářská práce se zabývá vlivem vnějších faktorů na marketingovou strategii soukromé mateřské školy při jejím založení. Literární rešerše charakterizuje teoretické zpracování tržního prostředí a faktorů působících na prostředí školy. Bakalářská práce dále vychází ze současného stavu mateřských škol, vlivů makroprostředí a mezoprostředí školy, které úzce s problematikou souvisejí a které jsou pro další kroky studie důležitým ukazatelem. V empirické části je proveden výzkum, který slouží jako hlavní zdroj informací pro tvorbu marketingové strategie. Cílem je zjistit, zda existuje určitá skupina lidí, která je ochotna investovat vyšší finanční prostředky do předškolního vzdělávání svých dětí. Ve výzkumné fázi jsou prověřeny potřeby a zájmy rodičů o službu soukromé mateřské školy. Na základě získaných údajů o stavu makroprostředí a mezoprostředí školy a na základě vyhodnocení empirického výzkumu je proveden návrh marketingové strategie. Vypracovaná studie bude přínosem pro vedoucí pracovníky v oblasti školství včetně pedagogů, kteří uvažují o založení soukromého předškolního zařízení.
This bachelor thesis addresses the impact of external factors on the marketing strategy of a private preschool at the time of its foundation. The research of the pertinent literature is marked by the theoretical appreciation of the market environment and of the factors that influence the school environment. It is also based on the current state of preschools, the influence exerted by the macro environment and the institutional environment of the school, which is closely linked to the issue and represents an important element for the further steps of the study. In the empirical section, I perform research that serves as the principal source of information for the creation of the marketing strategy. The objective is to determine whether there exists a specific group of people who would be willing to invest a larger sum of money into preschooling for their children. In the research stage, the needs and interests of parents concerning private preschool services are being reviewed. Based on the data gathered on the current state of the macro environment and the institutional environment of the school and on the evaluation of the empirical research, a proposal for the marketing strategy is being formulated. The study should prove beneficial for executive staff in the educational sector, including pedagogues who...