Tvorba cílů na mateřské škole z hlediska dlouhodobého, střednědobého a krátkodobého horizontu plánování
Creating of goals in kindergartens from the point of view of long-permed, mid-permed and short-permed horizont of planning
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15559Identifikátory
SIS: 59454
Kolekce
- Kvalifikační práce [19159]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Slavíková, Marie
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Školský management
Katedra / ústav / klinika
Centrum školského managementu
Datum obhajoby
21. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Jednou z důležitých povinností vedoucího pracovníka je správně vyhodnotit potřeby, stanovit priority a záměry. Vymezit cíle a seřadit je do hierarchie od dlouhodobých operačním, nám může pomoci uspořádat práci na plánu rozvoje školy do systému. Před vlastním vytýčením cíle pro určitou oblast je důležitá identifikace vlivů tj. příležitostí i hrozeb z vnějšího prostředí a slabých stránek školy tedy okruh, z kterého mohou vzejít budoucí cíle řešení potřeb. Charakteristika tohoto procesu je obsahem bakalářské práce, která se snaží popsat, vysvětlit a přiblížit postupy na příkladech z praxe. Nedílnou součástí je i vyhodnocení šetření, které mapuje orientaci v klíčových oblastech řízení na mateřských školách a společných zařízení mateřská škola a základní škola. Celou práci lze použít jako pramen pro vytvoření komplexnějšího studijního materiálu.
It belongs to important duties of a chief to determine priorities and aims and to evaluate needs properly. It is useful to specify goals and to group them in long - termed and operative ones, which can help us to create the plan of systematic development of the school. Prior to defining of the goal in a certain area the identification of influences, i.e. opportunities, threats from outside and weaknesses of the school is important, it means the area where future goals how to solve the needs can originate. My work characterizes this process trying to describe, explain and approximate proceedings on practical examples. An integral part is also evaluation of the research which illustrates orientation in key areas of management in kindergartens and basic schools/kindergartens combined establishments. My work as a whole can be used as a basis for creating more complex material of studies.