Význam kresby v předškolním věku dítěte
Importance of painting for pre-school children
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/15602Identifikátory
SIS: 59735
Kolekce
- Kvalifikační práce [19160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Smetáčková, Irena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro mateřské školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra psychologie
Datum obhajoby
23. 5. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce je zpracovaná na téma: "Význam kresby v předškolním věku dítěte". Zaměřuje se na kresebné projevy dítěte předškolního věku v rodinném prostředí a prostředí mateřské školy. Předmětná práce pojednává o zákonitostech dětského kresebného vývoje, jeho specifikách a prvopočátcích zájmu dítěte o kresbu. Hlavní pozornost je zaměřena na kresebný projev dívek a chlapců. Dále na spontánní, volnou a tematickou kresbu. Analýza dětských kreseb umožňuje bližší náhled k pochopení výtvarného projevu předškoláka. Těžištěm předložené práce je analýza názorů rodičů na kresbu dítěte na základě dotazníku a objasnění kresebného projevu dívek a chlapců. Následný rozbor prací těchto dvou pohlaví je obohacen o poznatky z gender psychologie. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The Bachelor work "The Importance of Painting for Pre-school Children" is focused at painted expressions of a pre-school child in the family and kindergarten environment. Submitted work deals with the patterns of child painting development, its specificity and first child interest in painting. Main attention is concentrated on painted expressions of boys and girls, on spontaneous, free and theme painting. The analysis of child paintings enables us to observe and understand creative expression of a pre-school child. The crux of the bachelor work is the analysis of the parents opinions on the painting of a child based on the questionnaire and explanation of the painted expression of boys and girls. Further study of the works of two sexes is enriched with gender knowledge. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)