dc.contributor.advisor | Kovaříková, Miroslava | |
dc.creator | Kunášková, Alena | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T13:39:33Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T13:39:33Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15646 | |
dc.description.abstract | This thesis discovers if there is any possibility to use methods of drama education while supporting the good health education at school. One of the goals of this thesis is to find an agreement in the theme and subject between the subjects of Health education and Drama education. The agreement in these themes is verified by comparing the themes and subjects of RVP ZV, by comparing with information from literature search and also by research investigation applied to the teachers of Drama education. The results of this comparation were the base for the practical part of the thesis which accumulate methods and techniques of Drama education suitable for use in the Health education subject field. Key words Adolescence, health, health support, RVP ZV (educational document of Ministry of Education), Health education, Drama education, methods of Drama education, makebelieve game, improvisation, imaginary situation, drama structures. | en_US |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce zjišťuje, zdaje možné využít metody dramatické výchovy při výchově k podpoře zdraví na ZŠ. Jedním z cílů této diplomové práce je najít shody v tématech a námětech mezi předměty Výchova ke zdraví a dramatická výchova. Shoda v tématech je ověřena srovnáním témat a námětů z RVP ZV, dále srovnáním s informacemi z odborné literatury a nakonec také orientačním výzkumným šetřením zaměřeným na učitele dramatické výchovy. Výsledky porovnávání byly podkladem pro praktickou část práce, která shromažďuje metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro využití ve výuce Výchovy ke zdraví. Klíčová slova Dospívání, zdraví, podpora zdraví, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, výchova ke zdraví, dramatická výchova, metody dramatické výchovy, hra v roli, improvizace, fiktivní situace, strukturované (příběhové) drama | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Využití dramatické výchovy ve výchově k podpoře zdraví na základní škole | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-14 | |
dc.description.department | Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 58557 | |
dc.title.translated | Drama Education Suitable for Use in Health Education in Elementary School | en_US |
dc.contributor.referee | Marádová, Eva | |
dc.identifier.aleph | 000969593 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Science | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - rodinná výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - rodinná výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Pedagogy - Domestic Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce zjišťuje, zdaje možné využít metody dramatické výchovy při výchově k podpoře zdraví na ZŠ. Jedním z cílů této diplomové práce je najít shody v tématech a námětech mezi předměty Výchova ke zdraví a dramatická výchova. Shoda v tématech je ověřena srovnáním témat a námětů z RVP ZV, dále srovnáním s informacemi z odborné literatury a nakonec také orientačním výzkumným šetřením zaměřeným na učitele dramatické výchovy. Výsledky porovnávání byly podkladem pro praktickou část práce, která shromažďuje metody a techniky dramatické výchovy vhodné pro využití ve výuce Výchovy ke zdraví. Klíčová slova Dospívání, zdraví, podpora zdraví, rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání, výchova ke zdraví, dramatická výchova, metody dramatické výchovy, hra v roli, improvizace, fiktivní situace, strukturované (příběhové) drama | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis discovers if there is any possibility to use methods of drama education while supporting the good health education at school. One of the goals of this thesis is to find an agreement in the theme and subject between the subjects of Health education and Drama education. The agreement in these themes is verified by comparing the themes and subjects of RVP ZV, by comparing with information from literature search and also by research investigation applied to the teachers of Drama education. The results of this comparation were the base for the practical part of the thesis which accumulate methods and techniques of Drama education suitable for use in the Health education subject field. Key words Adolescence, health, health support, RVP ZV (educational document of Ministry of Education), Health education, Drama education, methods of Drama education, makebelieve game, improvisation, imaginary situation, drama structures. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra pedagogiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009695930106986 | |