dc.contributor.advisor | Ferklová, Alžběta | |
dc.creator | Neuhöferová, Eva | |
dc.date.accessioned | 2022-04-07T10:18:52Z | |
dc.date.available | 2022-04-07T10:18:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/157382 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se opírá o vývojová specifika školáků a hledá, co je jejich přirozeností. Klade si otázku: "Proč je pro člověka pohyb tak důležitý?" a jakou roli hraje pohyb při správném držení těla. Vyzdvihuje důležitost pohybu pro vývoj dítěte a ukazuje, že pohyb je neoddělitelnou součástí našich životů. V kapitole o tanci nahlížím na tanec jako na jednu z nejstarších forem lidského umění. Hledám taneční projevy v každodenním životě a popisuji specifika dětského tanečního projevu. V neposlední řadě vyzdvihuji přínos tance, jeho výchovný rozměr, hodnoty a využití. V další kapitole se věnuji taneční a pohybové výchově jako doplňujícímu vzdělávacímu oboru a jeho ukotvení v RVP. V praktické části popisuji aplikaci pěti lekcí taneční a pohybové výchovy. Tyto lekce byly odučeny pedagožkou, která neměla žádné předchozí zkušenosti s výukou taneční a pohybové výchovy. Hlavním důvodem tohoto rozhodnutí je, aby lekce mohly být v budoucnu aplikovány pedagogy bez ohledu na jejich předchozí zkušenost s taneční a pohybovou výchovou. V praktické části sleduji několik klíčových věcí. Z pedagogického hlediska reflektuji srozumitelnost vytvořených lekcí a jejich aplikaci pedagogem, který neměl žádné předchozí zkušenosti s tímto oborem. Výzkumnou metodou je rozhovor. Dále analyzuji spontánní pohyb dětí ve třídě... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This master's thesis is based on the specifics of physiological development in middle childhood and searches for the pupil's natural behaviour at this stage. It begs the question as to why movement is so important for the human being and what role locomotion plays in having good postural habits. It highlights the magnitude of movement for child development and shows that physical activity is an inseparable part of our lives. The third chapter is about dance which is perceived as one of the oldest forms of human art. I look for displays of dance in everyday life and describe the particularities of expression in dance in middle childhood. Finally, I highlight the benefits and its educational dimension, values, and use. The following chapter talks about dance and movement education as a supplementary education field and its implementation in the FEP. The practical part describes an application of five dance lessons. These lessons were taught by a pedagogue who had no previous experience with teaching dance and movement activities. The main reason for this decision was that, in the future, a pedagogue could teach the lessons regardless of their past practice with dance and movement education. The three key observed factors are described below. Firstly, from the pedagogical point of view, I reflect the... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | children in middle school age | en_US |
dc.subject | importance of movement in daily life | en_US |
dc.subject | dance and movement education | en_US |
dc.subject | aim and importance of dance and movement education | en_US |
dc.subject | personal growth | en_US |
dc.subject | body posture | en_US |
dc.subject | dance and movement education as a part of basic school | en_US |
dc.subject | dítě mladšího školního věku | cs_CZ |
dc.subject | význam pohybu pro život | cs_CZ |
dc.subject | taneční a pohybová výchova | cs_CZ |
dc.subject | cíl a význam taneční a pohybové výchovy | cs_CZ |
dc.subject | držení těla | cs_CZ |
dc.subject | rozvoj osobnosti | cs_CZ |
dc.subject | taneční a pohybová výchova jako součást základního vzdělávání | cs_CZ |
dc.title | Význam taneční a pohybové výchovy ve vzdělávání dětí mladšího školního věku The importance of dance and movement in the education of children in middle school age | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2021 | |
dcterms.dateAccepted | 2021-09-09 | |
dc.description.department | Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 236158 | |
dc.title.translated | The importance of dance and movement in the education of children in middle school age | en_US |
dc.contributor.referee | Hanyš Holemá, Irena | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství pro 1. stupeň základní školy | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro základní školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Primary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se opírá o vývojová specifika školáků a hledá, co je jejich přirozeností. Klade si otázku: "Proč je pro člověka pohyb tak důležitý?" a jakou roli hraje pohyb při správném držení těla. Vyzdvihuje důležitost pohybu pro vývoj dítěte a ukazuje, že pohyb je neoddělitelnou součástí našich životů. V kapitole o tanci nahlížím na tanec jako na jednu z nejstarších forem lidského umění. Hledám taneční projevy v každodenním životě a popisuji specifika dětského tanečního projevu. V neposlední řadě vyzdvihuji přínos tance, jeho výchovný rozměr, hodnoty a využití. V další kapitole se věnuji taneční a pohybové výchově jako doplňujícímu vzdělávacímu oboru a jeho ukotvení v RVP. V praktické části popisuji aplikaci pěti lekcí taneční a pohybové výchovy. Tyto lekce byly odučeny pedagožkou, která neměla žádné předchozí zkušenosti s výukou taneční a pohybové výchovy. Hlavním důvodem tohoto rozhodnutí je, aby lekce mohly být v budoucnu aplikovány pedagogy bez ohledu na jejich předchozí zkušenost s taneční a pohybovou výchovou. V praktické části sleduji několik klíčových věcí. Z pedagogického hlediska reflektuji srozumitelnost vytvořených lekcí a jejich aplikaci pedagogem, který neměl žádné předchozí zkušenosti s tímto oborem. Výzkumnou metodou je rozhovor. Dále analyzuji spontánní pohyb dětí ve třídě... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This master's thesis is based on the specifics of physiological development in middle childhood and searches for the pupil's natural behaviour at this stage. It begs the question as to why movement is so important for the human being and what role locomotion plays in having good postural habits. It highlights the magnitude of movement for child development and shows that physical activity is an inseparable part of our lives. The third chapter is about dance which is perceived as one of the oldest forms of human art. I look for displays of dance in everyday life and describe the particularities of expression in dance in middle childhood. Finally, I highlight the benefits and its educational dimension, values, and use. The following chapter talks about dance and movement education as a supplementary education field and its implementation in the FEP. The practical part describes an application of five dance lessons. These lessons were taught by a pedagogue who had no previous experience with teaching dance and movement activities. The main reason for this decision was that, in the future, a pedagogue could teach the lessons regardless of their past practice with dance and movement education. The three key observed factors are described below. Firstly, from the pedagogical point of view, I reflect the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogiky | cs_CZ |
thesis.grade.code | 1 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |