Zobrazit minimální záznam

The importance of dance and movement in the education of children in middle school age
dc.contributor.advisorFerklová, Alžběta
dc.creatorNeuhöferová, Eva
dc.date.accessioned2022-04-07T10:18:52Z
dc.date.available2022-04-07T10:18:52Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/157382
dc.description.abstractTato diplomová práce se opírá o vývojová specifika školáků a hledá, co je jejich přirozeností. Klade si otázku: "Proč je pro člověka pohyb tak důležitý?" a jakou roli hraje pohyb při správném držení těla. Vyzdvihuje důležitost pohybu pro vývoj dítěte a ukazuje, že pohyb je neoddělitelnou součástí našich životů. V kapitole o tanci nahlížím na tanec jako na jednu z nejstarších forem lidského umění. Hledám taneční projevy v každodenním životě a popisuji specifika dětského tanečního projevu. V neposlední řadě vyzdvihuji přínos tance, jeho výchovný rozměr, hodnoty a využití. V další kapitole se věnuji taneční a pohybové výchově jako doplňujícímu vzdělávacímu oboru a jeho ukotvení v RVP. V praktické části popisuji aplikaci pěti lekcí taneční a pohybové výchovy. Tyto lekce byly odučeny pedagožkou, která neměla žádné předchozí zkušenosti s výukou taneční a pohybové výchovy. Hlavním důvodem tohoto rozhodnutí je, aby lekce mohly být v budoucnu aplikovány pedagogy bez ohledu na jejich předchozí zkušenost s taneční a pohybovou výchovou. V praktické části sleduji několik klíčových věcí. Z pedagogického hlediska reflektuji srozumitelnost vytvořených lekcí a jejich aplikaci pedagogem, který neměl žádné předchozí zkušenosti s tímto oborem. Výzkumnou metodou je rozhovor. Dále analyzuji spontánní pohyb dětí ve třídě...cs_CZ
dc.description.abstractThis master's thesis is based on the specifics of physiological development in middle childhood and searches for the pupil's natural behaviour at this stage. It begs the question as to why movement is so important for the human being and what role locomotion plays in having good postural habits. It highlights the magnitude of movement for child development and shows that physical activity is an inseparable part of our lives. The third chapter is about dance which is perceived as one of the oldest forms of human art. I look for displays of dance in everyday life and describe the particularities of expression in dance in middle childhood. Finally, I highlight the benefits and its educational dimension, values, and use. The following chapter talks about dance and movement education as a supplementary education field and its implementation in the FEP. The practical part describes an application of five dance lessons. These lessons were taught by a pedagogue who had no previous experience with teaching dance and movement activities. The main reason for this decision was that, in the future, a pedagogue could teach the lessons regardless of their past practice with dance and movement education. The three key observed factors are described below. Firstly, from the pedagogical point of view, I reflect the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectchildren in middle school ageen_US
dc.subjectimportance of movement in daily lifeen_US
dc.subjectdance and movement educationen_US
dc.subjectaim and importance of dance and movement educationen_US
dc.subjectpersonal growthen_US
dc.subjectbody postureen_US
dc.subjectdance and movement education as a part of basic schoolen_US
dc.subjectdítě mladšího školního věkucs_CZ
dc.subjectvýznam pohybu pro životcs_CZ
dc.subjecttaneční a pohybová výchovacs_CZ
dc.subjectcíl a význam taneční a pohybové výchovycs_CZ
dc.subjectdržení tělacs_CZ
dc.subjectrozvoj osobnostics_CZ
dc.subjecttaneční a pohybová výchova jako součást základního vzdělávánícs_CZ
dc.titleVýznam taneční a pohybové výchovy ve vzdělávání dětí mladšího školního věku The importance of dance and movement in the education of children in middle school agecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-09-09
dc.description.departmentKatedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId236158
dc.title.translatedThe importance of dance and movement in the education of children in middle school ageen_US
dc.contributor.refereeHanyš Holemá, Irena
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.degree.programUčitelství pro základní školycs_CZ
thesis.degree.programTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství pro 1. stupeň základní školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
uk.degree-program.csUčitelství pro základní školycs_CZ
uk.degree-program.enTeacher Training for Primary Schoolsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato diplomová práce se opírá o vývojová specifika školáků a hledá, co je jejich přirozeností. Klade si otázku: "Proč je pro člověka pohyb tak důležitý?" a jakou roli hraje pohyb při správném držení těla. Vyzdvihuje důležitost pohybu pro vývoj dítěte a ukazuje, že pohyb je neoddělitelnou součástí našich životů. V kapitole o tanci nahlížím na tanec jako na jednu z nejstarších forem lidského umění. Hledám taneční projevy v každodenním životě a popisuji specifika dětského tanečního projevu. V neposlední řadě vyzdvihuji přínos tance, jeho výchovný rozměr, hodnoty a využití. V další kapitole se věnuji taneční a pohybové výchově jako doplňujícímu vzdělávacímu oboru a jeho ukotvení v RVP. V praktické části popisuji aplikaci pěti lekcí taneční a pohybové výchovy. Tyto lekce byly odučeny pedagožkou, která neměla žádné předchozí zkušenosti s výukou taneční a pohybové výchovy. Hlavním důvodem tohoto rozhodnutí je, aby lekce mohly být v budoucnu aplikovány pedagogy bez ohledu na jejich předchozí zkušenost s taneční a pohybovou výchovou. V praktické části sleduji několik klíčových věcí. Z pedagogického hlediska reflektuji srozumitelnost vytvořených lekcí a jejich aplikaci pedagogem, který neměl žádné předchozí zkušenosti s tímto oborem. Výzkumnou metodou je rozhovor. Dále analyzuji spontánní pohyb dětí ve třídě...cs_CZ
uk.abstract.enThis master's thesis is based on the specifics of physiological development in middle childhood and searches for the pupil's natural behaviour at this stage. It begs the question as to why movement is so important for the human being and what role locomotion plays in having good postural habits. It highlights the magnitude of movement for child development and shows that physical activity is an inseparable part of our lives. The third chapter is about dance which is perceived as one of the oldest forms of human art. I look for displays of dance in everyday life and describe the particularities of expression in dance in middle childhood. Finally, I highlight the benefits and its educational dimension, values, and use. The following chapter talks about dance and movement education as a supplementary education field and its implementation in the FEP. The practical part describes an application of five dance lessons. These lessons were taught by a pedagogue who had no previous experience with teaching dance and movement activities. The main reason for this decision was that, in the future, a pedagogue could teach the lessons regardless of their past practice with dance and movement education. The three key observed factors are described below. Firstly, from the pedagogical point of view, I reflect the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra preprimární a primární pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV