dc.contributor.advisor | Herden, Jaroslav | |
dc.creator | Reichertová, Jolana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-10T14:30:53Z | |
dc.date.available | 2017-04-10T14:30:53Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/15762 | |
dc.description.abstract | V uplynulých letech jsem měla možnost podílet se na tvorbě školního vzdělávacího programu waldorfských škol. Během práce vystoupila jistá úskalí, která bylo třeba řešit. Kromě obtíží spojených s pochopením nové koncepce cílů, kompetencí a očekávaných výstupů, zahrnujících oblast průřezových témat, autoevaluace atd., kterými jistě prošla každá škola, se především na úrovni oborů a předmětů střetávala koncepce waldorfské pedagogiky s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV). V mnoha předmětech se ukázalo rozčlenění očekávaných výstupů do jednotlivých ročníků jako obtížné především proto, že nebylo možné jejich současný obsah, tak jak na waldorfských školách probíhá (a o němž jsou učitelé přesvědčeni, že je ideální), prostě včlenit do nově vzniklého programu. Je známo, že podle waldorfské pedagogiky žáci probírají mnohá témata v jiných ročnících než žáci základních škol majících jiné vzdělávací programy. Při třídění očekávaných výstupů v některých oblastech učitelé konstatovali, že znění samotných výstupů je natolik konkrétní, že více než co jiného připomíná pouze jinak formulované učivo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
dc.description.abstract | V uplynulých letech jsem měla možnost podílet se na tvorbě školního vzdělávacího programu waldorfských škol. Během práce vystoupila jistá úskalí, která bylo třeba řešit. Kromě obtíží spojených s pochopením nové koncepce cílů, kompetencí a očekávaných výstupů, zahrnujících oblast průřezových témat, autoevaluace atd., kterými jistě prošla každá škola, se především na úrovni oborů a předmětů střetávala koncepce waldorfské pedagogiky s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV). V mnoha předmětech se ukázalo rozčlenění očekávaných výstupů do jednotlivých ročníků jako obtížné především proto, že nebylo možné jejich současný obsah, tak jak na waldorfských školách probíhá (a o němž jsou učitelé přesvědčeni, že je ideální), prostě včlenit do nově vzniklého programu. Je známo, že podle waldorfské pedagogiky žáci probírají mnohá témata v jiných ročnících než žáci základních škol majících jiné vzdělávací programy. Při třídění očekávaných výstupů v některých oblastech učitelé konstatovali, že znění samotných výstupů je natolik konkrétní, že více než co jiného připomíná pouze jinak formulované učivo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Hudební výchova na waldorfské škole - školní vzdělávací program | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-05-20 | |
dc.description.department | Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.description.faculty | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Education | en_US |
dc.identifier.repId | 59555 | |
dc.title.translated | The music education in the waldorf school | en_US |
dc.contributor.referee | Kodejška, Miloš | |
dc.identifier.aleph | 001012222 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Music | en_US |
thesis.degree.discipline | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Pedagogická fakulta::Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Pedagogická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Education | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | PedF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy český jazyk - hudební výchova | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Training Teachers of General Subjects at Lower and Higher Secondary Schools Czech - Music | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | V uplynulých letech jsem měla možnost podílet se na tvorbě školního vzdělávacího programu waldorfských škol. Během práce vystoupila jistá úskalí, která bylo třeba řešit. Kromě obtíží spojených s pochopením nové koncepce cílů, kompetencí a očekávaných výstupů, zahrnujících oblast průřezových témat, autoevaluace atd., kterými jistě prošla každá škola, se především na úrovni oborů a předmětů střetávala koncepce waldorfské pedagogiky s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV). V mnoha předmětech se ukázalo rozčlenění očekávaných výstupů do jednotlivých ročníků jako obtížné především proto, že nebylo možné jejich současný obsah, tak jak na waldorfských školách probíhá (a o němž jsou učitelé přesvědčeni, že je ideální), prostě včlenit do nově vzniklého programu. Je známo, že podle waldorfské pedagogiky žáci probírají mnohá témata v jiných ročnících než žáci základních škol majících jiné vzdělávací programy. Při třídění očekávaných výstupů v některých oblastech učitelé konstatovali, že znění samotných výstupů je natolik konkrétní, že více než co jiného připomíná pouze jinak formulované učivo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | cs_CZ |
uk.abstract.en | V uplynulých letech jsem měla možnost podílet se na tvorbě školního vzdělávacího programu waldorfských škol. Během práce vystoupila jistá úskalí, která bylo třeba řešit. Kromě obtíží spojených s pochopením nové koncepce cílů, kompetencí a očekávaných výstupů, zahrnujících oblast průřezových témat, autoevaluace atd., kterými jistě prošla každá škola, se především na úrovni oborů a předmětů střetávala koncepce waldorfské pedagogiky s koncepcí Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání (dále RVP ZV). V mnoha předmětech se ukázalo rozčlenění očekávaných výstupů do jednotlivých ročníků jako obtížné především proto, že nebylo možné jejich současný obsah, tak jak na waldorfských školách probíhá (a o němž jsou učitelé přesvědčeni, že je ideální), prostě včlenit do nově vzniklého programu. Je známo, že podle waldorfské pedagogiky žáci probírají mnohá témata v jiných ročnících než žáci základních škol majících jiné vzdělávací programy. Při třídění očekávaných výstupů v některých oblastech učitelé konstatovali, že znění samotných výstupů je natolik konkrétní, že více než co jiného připomíná pouze jinak formulované učivo. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org) | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, Katedra hudební výchovy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010122220106986 | |