dc.contributor.advisor | Kocianová, Renata | |
dc.creator | Kozáková, Lucie | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T11:23:28Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T11:23:28Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/16007 | |
dc.description.abstract | Cílem bakalářské práce je přiblížit čtenáři problematiku Assessment centra jako metody výběru vhodných zaměstnanců. To se stává čím dál tím více populárním. Hlavními výhodami Assessment centra v praxi je komplexní pohled a hloubková analýza schopností a dovedností uchazečů, možnost srovnání uchazečů mezi sebou v reálném čase a na stejném místě. Mezi nevýhody patří poněkud větší časová náročnost na přípravu a koordinaci a také nároky na profesionalitu a připravenost hodnotitelů. Assessment centrum nemusí být vždy správnou volbou. Existují situace, kdy je volba této metody zbytečným časovým i finančním luxusem. Dále jsou také možné případy, kdy neprofesionálně provedené Assessment centrum je kontraproduktivní a nejen, že nepomůže vybrat vhodného uchazeče, ale může poškodit renomé firmy a její image na trhu práce. Role hodnotitelů a důležitost jejich správné a důkladné přípravy je při organizování Assessment centra neopomenutelná. Složení týmu hodnotitelů, jejich správná a profesionální spolupráce zaručuje maximální využití možností Assessment centra. Také správná volba a skladba úkolů a jejich správné načasování je důležitým kritériem při realizaci. Přichází-li personalista s Assessment centrem do kontaktu poprvé nebo nemá-li pro jeho realizaci dostatek zkušeností, je správnou volbou výběr profesionální a... | cs_CZ |
dc.description.abstract | The aim of this bachelor thesis is to explain the Assessment Centre recruiting metod, wich has recently become very popular. Comprehensive perspective over the candidates' skills, thein in-depth analysis and the oportunity to compare candidates in real time and on the same place are advantages appreciated the most in practise. On the other hand, AC is more time demanging when it dones to preparation and coordination, and assessors'expertise and preparedness. However, AC is not always the right choice. There are situations when application of this method would be useless luxury as to time and money. Moreover, unprofessional AC could have a contradictory impact - not only does it not help to find a proper candidate, but it can damage the company's reputation and its image on the labour market. The role of assessors and the importance of their thorough and due preparation are non-neglictible when organizing AC. The assessor team composition and their due and professional motivation assure the maximum exploitation of AC. It is also right choice, composition of tasks and their due timing that are vital for AC performance. Should a personnel specialist organise AC for the first time or should they lack experience, the right step stall be choosing a duality professional firm that assists with the AC organization... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Assessment centrum | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-23 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 60598 | |
dc.title.translated | Assessment centre | en_US |
dc.contributor.referee | Šerák, Michal | |
dc.identifier.aleph | 001099305 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Cílem bakalářské práce je přiblížit čtenáři problematiku Assessment centra jako metody výběru vhodných zaměstnanců. To se stává čím dál tím více populárním. Hlavními výhodami Assessment centra v praxi je komplexní pohled a hloubková analýza schopností a dovedností uchazečů, možnost srovnání uchazečů mezi sebou v reálném čase a na stejném místě. Mezi nevýhody patří poněkud větší časová náročnost na přípravu a koordinaci a také nároky na profesionalitu a připravenost hodnotitelů. Assessment centrum nemusí být vždy správnou volbou. Existují situace, kdy je volba této metody zbytečným časovým i finančním luxusem. Dále jsou také možné případy, kdy neprofesionálně provedené Assessment centrum je kontraproduktivní a nejen, že nepomůže vybrat vhodného uchazeče, ale může poškodit renomé firmy a její image na trhu práce. Role hodnotitelů a důležitost jejich správné a důkladné přípravy je při organizování Assessment centra neopomenutelná. Složení týmu hodnotitelů, jejich správná a profesionální spolupráce zaručuje maximální využití možností Assessment centra. Také správná volba a skladba úkolů a jejich správné načasování je důležitým kritériem při realizaci. Přichází-li personalista s Assessment centrem do kontaktu poprvé nebo nemá-li pro jeho realizaci dostatek zkušeností, je správnou volbou výběr profesionální a... | cs_CZ |
uk.abstract.en | The aim of this bachelor thesis is to explain the Assessment Centre recruiting metod, wich has recently become very popular. Comprehensive perspective over the candidates' skills, thein in-depth analysis and the oportunity to compare candidates in real time and on the same place are advantages appreciated the most in practise. On the other hand, AC is more time demanging when it dones to preparation and coordination, and assessors'expertise and preparedness. However, AC is not always the right choice. There are situations when application of this method would be useless luxury as to time and money. Moreover, unprofessional AC could have a contradictory impact - not only does it not help to find a proper candidate, but it can damage the company's reputation and its image on the labour market. The role of assessors and the importance of their thorough and due preparation are non-neglictible when organizing AC. The assessor team composition and their due and professional motivation assure the maximum exploitation of AC. It is also right choice, composition of tasks and their due timing that are vital for AC performance. Should a personnel specialist organise AC for the first time or should they lack experience, the right step stall be choosing a duality professional firm that assists with the AC organization... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010993050106986 | |