Motivační program pro lektory v jazykové škole
Motivation programme for teachers in a language school
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16013Identifikátory
SIS: 60669
Kolekce
- Kvalifikační práce [23778]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Nováková, Kamila
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
24. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato práce se zaměřuje na oblast motivačních programů, na základě různých motivačních teorií, ze kterých vychází. V první části se snažím vymezit pojem motivace, vysvětlit související pojmy a uvádím zde i dělení motivace. Za důležité považuji rozdělení faktorů na motivační a demotivační, které vychází z Herzbergovy motivační teorie. O tyto faktory se opírá další část práce, kde jsou charakterizovány motivační programy v oblastech odměňování a uznání, obohacování práce, zapojování a participace, vzdělávání a rozvoje a snižování demotivace. U všech programů se pokouším zamýšlet se nad jejich teoretickými zdroji, kladnými a zápornými stranami. V druhé části práce vytvářím konkrétní rámec motivačního programu v návaznosti na teoretickou část. Zamýšlím se nad tím, jaké typy programů a v jaké podobě je možné využít ve specifickém prostředí konkrétní jazykové školy. Program je orientován na lektory. Přínosem práce by měl být zejména souhrn různých oblastí motivačních programů a jejich teoretických základů.
This thesis is focused on the area of motivation programmes based on different motivation theories. In the first part I try to define the concept of motivation, explain the related concepts and I also mention the division of motivation. I consider the division of motivational and demotivational (Herzberg motivation theory) factors particularly important. The next part is based on these factors. It describes motivation programmes in areas of remuneration and appreciation, job enrichment, employee involvement and participation, employee education and development and reducing demotivation. For all programmes I try to find their theoretical sources and positive and negative sides. In the second part I create a specific frame of a motivation programme concurring to the theoretical part. I think about which types of programmes in which form can be used in the specific environment of a language school. The programme is designed for teachers. The contribution of this thesis should be especially the summary of different areas of motivation programmes and their theoretical basis.