dc.contributor.advisor | Beneš, Milan | |
dc.creator | Němec, Zbyněk | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T11:25:34Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T11:25:34Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/16017 | |
dc.description.abstract | Žijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching"). | cs_CZ |
dc.description.abstract | We are living in a society, which is known like the society of knowledge. The pressure of this turbulent age compels us to all the time learning and developing. About a fact, that the state considers the adult education to be more and more important shows an increasing interest in education policy and also the involvement of the state in the education program presented by international organizations. The adult education becomes to be known like the part of lifelong learning. Still more the people in our society would like to learn and develop self and thereby they are creating the space for developing the other subsystem of the education system - adult education. Lot of us meets the further education during the career when we finished the school. The organizations know, that the investment in knowledge can guarantee the lead before the competition. The learning organization is an ideal model of the education in a company. It is economic and effective model of the education. The concept of the learning organization prefers active learning of the new piece of knowledge before the earlier primary but more passive process - learning by teaching. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Vzdělávání dospělých v učící se organizaci | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-24 | |
dc.description.department | Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.description.department | Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 60613 | |
dc.title.translated | Adult education in a learning organization | en_US |
dc.contributor.referee | Sycha, Martin | |
dc.identifier.aleph | 001008019 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Adult Education and Personnel Management | en_US |
thesis.degree.program | Pedagogika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Education | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Andragogika a personální řízení | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Adult Education and Personnel Management | en_US |
uk.degree-program.cs | Pedagogika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Education | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | Žijeme ve společnosti, která je označována za společnost znalostí, nebo společnost vědění. Tlak, který na nás vyvíjí turbulentní prostředí této doby, nás nutí neustále se vzdělávat a rozvíjet se. O tom, že i stát považuje vzdělávání dospělých za stále důležitější, svědčí vzrůstající zájem o vzdělávací politiku a rovněž angažovanost státu na vzdělávacích programech zaštítěných mezinárodními organizacemi. Vzdělávání dospělých se začíná chápat jako součást celoživotního vzdělání a učení se. Potřeba lidí dále se vzdělávat a rozvíjet roste, čímž vytváří prostor k rozvinutí dalšího subsystému naší vzdělávací soustavy - vzdělávání dospělých. Pro většinu z nás, se další vzdělání po ukončení školního docházky, odehrává na úrovni podnikového vzdělávání. Organizace si uvědomují, že jen správnou investicí do lidského kapitálu mohou své společnosti udržet náskok před konkurencí. Učící se organizace je pak označována za současný ideál ve vzdělávání v organizaci. Jedná se o ekonomický a hlavně efektivní model vzdělávání. Koncept učící se organizace klade důraz na proces tvůrčího a aktivního osvojování si nových poznatků tj. "učení se" ("learning"), než na dříve primární, ale podstatně pasivnější proces "výuky či učení" někoho ("teaching"). | cs_CZ |
uk.abstract.en | We are living in a society, which is known like the society of knowledge. The pressure of this turbulent age compels us to all the time learning and developing. About a fact, that the state considers the adult education to be more and more important shows an increasing interest in education policy and also the involvement of the state in the education program presented by international organizations. The adult education becomes to be known like the part of lifelong learning. Still more the people in our society would like to learn and develop self and thereby they are creating the space for developing the other subsystem of the education system - adult education. Lot of us meets the further education during the career when we finished the school. The organizations know, that the investment in knowledge can guarantee the lead before the competition. The learning organization is an ideal model of the education in a company. It is economic and effective model of the education. The concept of the learning organization prefers active learning of the new piece of knowledge before the earlier primary but more passive process - learning by teaching. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízení | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010080190106986 | |