dc.contributor.advisor | Kubík, Viktor | |
dc.creator | Šubrtová, Jana | |
dc.date.accessioned | 2017-04-11T13:03:52Z | |
dc.date.available | 2017-04-11T13:03:52Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/16456 | |
dc.description.abstract | Středověké nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku RESUMÉ Čtyři nástěnné malby zachované v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku, zobrazující Pannu Marii s Ježíškem, Ukřižování, Snímání z kříže a Krista Trpitele jsou významným dokladem vývoje malířství v Čechách a ve střední Evropě ve zlomovém období vývoje od pozdně románské ke gotické kultuře. Cílem této bakalářské práce je pomocí metod formální a ikonografické analýzy zasadit studované malby do souvislostí dobové tvorby, dohledat analogie k jednotlivým vyobrazením, dále shrnout literaturu k tématu a tím naznačit význam maleb v kontextu českého a evropského umění. Město Písek bylo v majetku českých králů, ovládané přemyslovským hradem. Tamější nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie - Panna Marie s Ježíškem a Ukřižování, jsou s největší pravděpodobností spjaté právě s dvorským okruhem. Důležitou roli při vzniku obrazů Panny Marie s Ježíškem a Ukřižování hrál pravděpodobně král Přemysl Otakar II., který v Písku velmi často pobýval. Doložené jsou jeho pobyty mezi léty 1260-1264 a pobyt v roce 1274, který byl nejdelší. Je tedy pravděpodobné, že malby aktualizovaly některý z těchto pobytů. Tvárným prvkem těchto maleb byla linie. Malby nejsou vybudované pevnou uzavřenou obrysovou čarou, ale množstvím drobných... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Anglická anotace Medieval Wall Paintings at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek Four wall paintings preserved at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek are not only important document of development of Czech painting, but also of painting in middle Europe. Paintings depict Virgin Mary with Jesus, Crucifixion, Taking of the Cross and Jesus The Suffering. The goal of this bachelor work is to implant this examined paintings to cultural and historical connections of the period of art, find similarity of individual illustrations, further summarize the literature about this problem and show the meaning with connection of the paintings in czech and european art. The Town Písek was the property of the Czech Kings, controlled by Premyslid castle. Wall Paintings at The Decan Church of the Nativity of Virgin Mary - Virgin Mary with Jesus and Crucifixion are probably connected with courtly circle. Important role during the creation of the pictures of Virgin Mary with Jesus and Crucifixion did probably the king Přemysl Otakar II., who visited Písek very often. The most important element of the paintings was the line. Paintings are not made per close contour line, but they are painted by short lines in short draws. Black line created whole form and the colour was connote. This paintings of... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Středověké nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-06-06 | |
dc.description.department | Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Christian Art History | en_US |
dc.description.faculty | Catholic Theological Faculty | en_US |
dc.description.faculty | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 51030 | |
dc.title.translated | Medieval Wall Paintings (Frescoes) in the Decanal Church of the Birth of the Virgin Mary in Písek | en_US |
dc.contributor.referee | Royt, Jan | |
dc.identifier.aleph | 000971328 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | History of Christian Arts | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-name.cs | Katolická teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Catholic Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | KTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Dějiny křesťanského umění | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | History of Christian Arts | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Středověké nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku RESUMÉ Čtyři nástěnné malby zachované v děkanském kostele Narození Panny Marie v Písku, zobrazující Pannu Marii s Ježíškem, Ukřižování, Snímání z kříže a Krista Trpitele jsou významným dokladem vývoje malířství v Čechách a ve střední Evropě ve zlomovém období vývoje od pozdně románské ke gotické kultuře. Cílem této bakalářské práce je pomocí metod formální a ikonografické analýzy zasadit studované malby do souvislostí dobové tvorby, dohledat analogie k jednotlivým vyobrazením, dále shrnout literaturu k tématu a tím naznačit význam maleb v kontextu českého a evropského umění. Město Písek bylo v majetku českých králů, ovládané přemyslovským hradem. Tamější nástěnné malby v děkanském kostele Narození Panny Marie - Panna Marie s Ježíškem a Ukřižování, jsou s největší pravděpodobností spjaté právě s dvorským okruhem. Důležitou roli při vzniku obrazů Panny Marie s Ježíškem a Ukřižování hrál pravděpodobně král Přemysl Otakar II., který v Písku velmi často pobýval. Doložené jsou jeho pobyty mezi léty 1260-1264 a pobyt v roce 1274, který byl nejdelší. Je tedy pravděpodobné, že malby aktualizovaly některý z těchto pobytů. Tvárným prvkem těchto maleb byla linie. Malby nejsou vybudované pevnou uzavřenou obrysovou čarou, ale množstvím drobných... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Anglická anotace Medieval Wall Paintings at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek Four wall paintings preserved at Decan Church of the Nativity of Virgin Mary at Písek are not only important document of development of Czech painting, but also of painting in middle Europe. Paintings depict Virgin Mary with Jesus, Crucifixion, Taking of the Cross and Jesus The Suffering. The goal of this bachelor work is to implant this examined paintings to cultural and historical connections of the period of art, find similarity of individual illustrations, further summarize the literature about this problem and show the meaning with connection of the paintings in czech and european art. The Town Písek was the property of the Czech Kings, controlled by Premyslid castle. Wall Paintings at The Decan Church of the Nativity of Virgin Mary - Virgin Mary with Jesus and Crucifixion are probably connected with courtly circle. Important role during the creation of the pictures of Virgin Mary with Jesus and Crucifixion did probably the king Přemysl Otakar II., who visited Písek very often. The most important element of the paintings was the line. Paintings are not made per close contour line, but they are painted by short lines in short draws. Black line created whole form and the colour was connote. This paintings of... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského umění | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990009713280106986 | |