Výzkum hierarchie hodnot mezi mládeží církevních škol ve Žďáře nad Sázavou
Research in Value Hierarchy among Students in Church Schools in Žďár nad Sázavou
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/16589Identifikátory
SIS: 14919
Kolekce
- Kvalifikační práce [2255]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Opatrný, Aleš
Fakulta / součást
Katolická teologická fakulta
Obor
Teologické nauky
Katedra / ústav / klinika
Katedra pastorálních oborů a právních věd
Datum obhajoby
10. 6. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Katolická teologická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Resumé Cílem diplomové práce "Výzkum hierarchie hodnot mezi mládeží církevních škol ve Ž á e nad Sázavou" bylo zpracovat pomocí literatury a vybraných výzkum problematiku hodnot a hodnotové orientace mladé generace v ýeské republice; a na základ provedeného výzkumu získat co nejvíce dat o preferenci n kterých hodnot žák církevních škol ve Ž á e nad Sázavou. Diplomová práce je rozd lena do devíti kapitol. V prvních čty ech kapitolách (v teoretické části) jsem se snažila s pomocí literatury p iblížit problematiku hodnot a hodnotových systém . Praktická část diplomové práce se zabývá provedeným výzkumem v církevních školách, jeho vyhodnocením a srovnáním výsledk s výsledky již provedených výzkum hodnotových orientací. Druhá kapitola vysv tluje základní pojmy (hodnoty, hodnocení, hodnotový systém), uvádí klasifikace dle n kterých autor a seznamuje nás s nejpreferovan jšími hodnotami mládeže. Ve t etí kapitole se zabývám hodnotovou orientací a preferencemi hodnot mladé generace. Sleduji vývoj hodnot v závislosti na v ku, pohlaví a vzd lání. N které z výzkum hodnot, které byly provedeny v ýeské republice uvádím ve čtvrté kapitole. Samostatn se v nuji výzkum m sociologa Petra Saka. V páté kapitole se stručn zabývám religiozitou Ž áru nad Sázavou, v její druhé části se čtená dozví n co více o ž árských farnostech a...
Anglická anotace Value survey among students in church schools in Žďár nad Sázavou This paper deals with the value survey among students in church schools. I chose students attending two church schools in Žďár nad Sázavou. The paper is divided into two parts: theoretical one and the survey itself. After introductory chapter the theoretical part discusses evaluation, values and their classification. Then the paper describes value orientation of students and summarizes some of the surveys accomplished in this area in the Czech Republic. In practical part the survey itself is introduced. It was carried out among students in Biskupské gymnázium (Bishop Grammar School) and Střední škola gastronomická Adolpha Kolpinga (Adolph Kolping Secondary School of Gastronomy). Results are analyzed in many categories, such as gender, age, education and family. In the last chapter my survey is compared with other surveys carried out among "average" students. Key words: value, evaluation, survey, students, church school