Význam celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých v současné společnosti
The meaning of life-long education and adult education in contemporary society
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17074/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17074Identifikátory
SIS: 65845
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mužík, Jaroslav
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
10. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Bakalářská práce Význam celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých v současné společnosti rozebírá jak učení a vzdělávání ovlivňuje život jednotlivého člověka i společnosti a dále jak se odráží význam, který vzdělávání připisuje současná společnost, v konkrétních dokumentech, koncepcích a strategiích vzdělávání. První část se soustředí na čtyři témata: vrozená potřeba poznávání, společenská funkce vzdělávání, vzdělání a mezilidské vztahy a vzdělání a práce. Druhá část se věnuje koncepci celoživotního vzdělávání a vzdělávání dospělých v jeho kontextu a zabývá se otázkou podpory člověka na jeho cestě rozvoje, poukazuje na související oblast poradenství ve vzdělávání. Dále stručně popisuje základní myšlenky a témata některých evropských a českých dokumentů o vzdělávání. Práce si neklade za cíl podat vyčerpávající informace o každé ze zmiňovaných oblastí, ani nepřináší zásadně nové pohledy na problematiku vzdělávání. Cílem bylo spíše učinit jakýsi průřez tématy, nastínit některé konkrétní otázky a podnítit čtenáře k zamyšlení nad důležitým tématem současnosti, jakým celoživotní vzdělávání bezesporu je.
In this bachelor thesis The meaning of life-long education and adult education in contemporary society the author concentrates on the topic of how learning and education influences life of an individual as well as of the whole society and further, how is reflected the significance, inscribed to education today, in actual documents, educational concepts and strategies. First part concentrates on four topics: the innate need for knowledge and understanding, social function of education, education and human relations, and work and education. Second part takes a closer look at the conceptions of life-long education and adult education in its context. It deals with the question of support of a human being on his journey of individual development, and drives attention to educational counseling. In the end it briefly summarizes the basic ideas and themes of selected important European and Czech documents from the field of life-long education. A primary goal of this work was not to give a complete sum of information on each topic, neither to bring fundamentaly new ideas. The goal of this work was to make certain overview of topics, look closely into certain problems, express own opinion and bring the readers to think over this important topic of present time.