Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů
Contribution to senior education
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17076/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17076Identifikátory
SIS: 61964
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neusarová, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
8. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Cílem práce Příspěvek k problematice vzdělávání seniorů je poskytnout možný rámec nahlížení na tuto oblast vzdělávání dospělých. Práce charakterizuje kategorie stárnutí a věku, sleduje změnu postavení a roli seniora v historickém kontextu. Definuje stárnutí a seniora z různých přístupů, stárnutí a pohled na něj (Světová zdravotnická organizace, sociologické teorie stárnutí, genderové problematika stáří. Dále uvádí změny v oblasti psychiky spojené se stářím a jejich dopady na vzdělávání seniorů. V rámci mainstreamingu stárnutí jsou vytvořeny požadavky a doporučení pro vzdělávání seniorů. V práci jsou uvedeny příklady edukačních aktivit pro seniory, tak jak jsou institucemi běžně poskytovány v ČR Příspěvek práce má být v rozšíření možného pohledu na vzdělávání seniorů a překonání stereotypního pojímání stáří jako ztráty životního programu. Vzdělávání seniorů se jeví jako významná oblast, která se současnými demografickými změnami bude nabírat na důležitosti, a proto je vhodné znát možnosti a meze vzdělávání seniorů a nabídnout tak přiměřenou edukační aktivitu.
Aim of the Contribution to Senior Education is to create possible framework for understanding this area of Adult Education. Theses characterize categories of age and aging, changes in role of senior in historical point of view, defines senior and agieng throug W orld Health Organization conception, sociological theories and gender aspects of ageing. It describes psychic chances in old age and its consequences to senior education. Age mainstreaming strategy help to create certain demands on senior education. There are examples of education activities that are commonly run in the Czech Republic. The contribution of this theses is to broaden view on senior education and overcome stereotyphical understanding of old age as loss of programme.enior education seems to be very important, thanks to demographic changes and its importance will grow. Therefore it is considerable to know possibilities and limits of senior education and offer adequate education activity.