Koncept celoživotního učení
Conception of the lifelong learning
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17077/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17077Identifikátory
SIS: 61961
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Neusarová, Jana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Andragogika a personální řízení
Katedra / ústav / klinika
Katedra andragogiky a personálního řízení
Datum obhajoby
8. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve své bakalářské práci si kladu za cíl uchopit komplexně celou širokou oblast celotivotního učení, podat přehled o proměnách jeho pojetí během významných historických období a postihnout všechny jeho aspekty. Ačkoli je učení v průběhu celého tivota přirozenou součástí vývoje katdého jedince, nelze ho ponechat stranou veřejného zájmu. Jde ve většině případů o nahodilé, bezděčné učení, bez určených cílů a značně nesystematické. Teprve vytvoření systému celotivotního učení, které bude cílevědomé, zahrnující jak formální vzdělávání, tak neformální a informální učení a dostupné všem lidem bez rozdílu, povede k zefektivnění celého procesu a učení pak bude moci být pojímáno jako nástroj pro vyrovnání se změnami v tivotech lidí a prostředek k řešení společenských problémů. Proto se ve své práci zaměřuji na objasnění celého systému a stanovených priorit. Jelikot se situace v celotivotním učení odvíjí od vyspělosti katdého státu, neopomíjím ani přehled o současné situaci v České republice. V závěru pak nastoluji otázku skutečných dopadů realizace konceptu celotivotního učení. Bude opravdu prostředkem emancipace jedinců a nástrojem k uchopení osudu do svých rukou, jak je mnoha jeho zastánci deklarováno, anebo naopak dojde na obavy jeho kritiků a prohloubí propast mezi lidmi, kteří jit dosáhli některého vyššího stupně...
Main aim of my bachelor thesis is to give a comprehensive explanation of the field of lifelong learning, to clarify its transformations during important historical periods and to cover all its aspects. Although learning during whole life is a natural accompaniment of human evolution, it is not possible to let it out of public interests. In most cases, it is all about accidental, unintentional, unsystematic and aimless learning. Provided the system of lifelong learning would be created, which comprises formal education, non-formal and informal learning, is accessible to everyone, the whole process would be more effective and lifelong learning become a device to cope with changes in humans' lives and to cope with problems of society. This is the cause why I concentrate on explanation of this system and its priorities. Since the situation in lifelong learning is connected with the degree of economic development of each state, I do not leave out the present situation in the Czech Republic. Finally, I put a question of real impacts of implementation of lifelong learning. Are his proponents really true and is it surely a device to bear individual's destiny? Or are right those of its opponents, who claim lifelong learning will make inequalities higher? There are people who have reached high degree of education and...