Zobrazit minimální záznam

Comparison of five principle types of the Noh plays
dc.contributor.advisorŠvarcová, Zdeňka
dc.creatorBurešová, Lucie
dc.date.accessioned2017-04-12T09:22:36Z
dc.date.available2017-04-12T09:22:36Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17086
dc.description.abstractBakalářská diplomová práce Srovnání pěti základních typů her nó sleduje tradiční klasifikaci japonských her nó do pěti typů podle postavy, jakou představuje hlavní herec šite. Podle tohoto rozdělení analyzuje pět her ke každému typu: Curukame (Jeřáb a želva), Acumori, Hagoromo (Nebeské roucho), Seimaru a Funa Benkei (Benkei na lodi). K analýze je přistupováno spíše z pohledu performativního umění než z hlediska lingvistického, hlavním kritériem je dramatické rozvití hry podle systému džo-ha-kjú, k němuž přispívá charakteristika hlavní postavy. Autorka vychází z japonských originálních libret jókjoku, překladů scénářů do evropských jazyků i videoukázek divadelních představení.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis Comparison of the Five Principle Types of the Noh Plays deals with the traditional classification of Japanese plays No according to the characteristic role the main actor shite performs. Following this classification it proceeds to the analysis of five plays: Tsurukame (Crane and Tortoise), Atsumori, Hagoromo (The Feather Mantle), Semimaru and Funa Benkei (Benkei on the Boat). The author's approach is based more on performance art theories than linguistics, the main criterion being the dramatic development of each play according to jo-ha-kyu system, considering characterization of the role during the play. The thesis is based on Japanese librettos yokyoku, script translations in to main European languages and video s of theatre performances.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSrovnání pěti základních typů her nócs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-09
dc.description.departmentÚstav Dálného východucs_CZ
dc.description.departmentInstitute of East Asian Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId28066
dc.title.translatedComparison of five principle types of the Noh playsen_US
dc.contributor.refereeTirala, Martin
dc.identifier.aleph001035691
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineJaponská studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineJapanese Studiesen_US
thesis.degree.programFilologiecs_CZ
thesis.degree.programPhilologyen_US
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav Dálného východucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of East Asian Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csJaponská studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enJapanese Studiesen_US
uk.degree-program.csFilologiecs_CZ
uk.degree-program.enPhilologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská diplomová práce Srovnání pěti základních typů her nó sleduje tradiční klasifikaci japonských her nó do pěti typů podle postavy, jakou představuje hlavní herec šite. Podle tohoto rozdělení analyzuje pět her ke každému typu: Curukame (Jeřáb a želva), Acumori, Hagoromo (Nebeské roucho), Seimaru a Funa Benkei (Benkei na lodi). K analýze je přistupováno spíše z pohledu performativního umění než z hlediska lingvistického, hlavním kritériem je dramatické rozvití hry podle systému džo-ha-kjú, k němuž přispívá charakteristika hlavní postavy. Autorka vychází z japonských originálních libret jókjoku, překladů scénářů do evropských jazyků i videoukázek divadelních představení.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis Comparison of the Five Principle Types of the Noh Plays deals with the traditional classification of Japanese plays No according to the characteristic role the main actor shite performs. Following this classification it proceeds to the analysis of five plays: Tsurukame (Crane and Tortoise), Atsumori, Hagoromo (The Feather Mantle), Semimaru and Funa Benkei (Benkei on the Boat). The author's approach is based more on performance art theories than linguistics, the main criterion being the dramatic development of each play according to jo-ha-kyu system, considering characterization of the role during the play. The thesis is based on Japanese librettos yokyoku, script translations in to main European languages and video s of theatre performances.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav Dálného východucs_CZ
dc.identifier.lisID990010356910106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV