Postoje učitelů k zavádéní školního vzdělávacího programu (příklad na sídlištní základní škole)
Teachers' attitude towards implementing school education programme (a primary school in the residential area of Prague as an example)
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17127/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17127Identifikátory
SIS: 61623
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dvořáková, Markéta
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Ve své bakalářské práci na téma Postoje učitelů k zavádění školního vzdělávacího programu pojednávám v teoretické části o některých změnách, které v současné době probíhají v České republice v oblasti vzdělávací soustavy a zamýšlím se nad situací současného základního školství a probíhající školskou reformou. Následně se zabývám osobou učitele, jeho rolí ve společnosti, náročností tohoto povolání a některými problémy učitelské profese. Je nesporné, že bez dobrých učitelů, není možné uskutečnit žádnou reformu související se vzděláváním. Dále se v teoretické části své práce zaměřuji na školu, zejména na její cíle, funkce a poslání. V neposlední řadě se zmiňuji o kurikulu, jeho typech, vývoji a tvorbě. Na závěr se zabývám tematikou postojů, neboť jsou nedílnou součástí vnímání reality každého člověka a spolupodílejí se tak na ochotě uskutečňovat potřebné změny nejen v profesní oblasti. Vzhledem k probíhajícím změnám koncepce vzdělávání v České republice a s nimi související nutnosti zvyšování kvality vzdělávání mě zajímalo, jak tyto změny vnímají učitelé, kterých se tato reforma bezprostředně dotýká. Cílem praktické části mé práce bylo zjistit, jak na sídlištní škole v Praze, kde již několik let učím, učitelé vnímají školskou reformu (a s ní související zavedení školního vzdělávacího programu) a zda podle nich...
In my bachelor's labour themed Teacher's Attitude Towards Implementing School Education Programme I deal, in its theoretical part, with some changes which are proceeding at the education system in The Czech Republic. I take a think of the situation in the contemporary primary school education and actual school reform. Afterwards, I deal with the teacher's personality, his status in the society, heftiness of this profession and also about some of its problems. It's beyond dispute, that without good teachers it's impossible to achieve any kind of reform which is related to education. Subsequently, I concentrate on school, mainly its targets, functions and mission. I also make reference to the curriculum, its types, development and creation. At the end of the theoretical part of this labour I also mention the attitude, which is an indivisible part of the perception of the reality among all the men kind. It takes a part in the willingness to realize required changes, not only in the professional area. Regarding to the actual changes in the education concept in our country and the necessity of the education quality raising, I was anxious to find out, how are these changes perceived by the teachers who are the integral part of the school reform. The target of the practical part of my labour was to find out how,...