Způsoby informování rodičů o kurikulární reformě při vstupu dětí do 1. ročníků
Communicating curriculum reform to parents during their childrens first time class entry
bakalářská práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17132/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17132Identifikátory
SIS: 61622
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Valenta, Josef
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
11. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tato bakalářská práce má teoretický charakter, nezahrnuje žádná vlastní empirická šetření. Text shrnuje poznatky o kurikulární reformě školství v České republice a zaobírá se způsoby, jakými jsou rodiče o této události informováni na úrovní státní a školní. V textu jsou objasněny základní pojmy, které jsou v souvislosti s reformou užívány. Je věnována pozornost rolím, které ve vztahu ke škole zaujímají děti a rodiče. Tyto role se odráží na způsobech, jakým mezi sebou rodiče a škola komunikují a předávají si informace. Jelikož je informovanost rodičů považována za klíčový moment pro zdárnou implementaci reformy do škol, text se dále zaobírá způsoby poskytování a kvalitou informací v současné situaci. Dále je jeho snahou nahlédnout na způsoby předávání informací, které byly aplikovány při uskutečňování reforem v zahraničí, konkrétně ve Velké Británii a najít možnou inspiraci pro české prostředí.
This work is theoretical in nature, no empirical research is included. The text summerizes the state of the educational reforms in Czech Republic and the ways in which those are being communicated to parents of children in school age. Definitions of key components of the reform are provided.Emphasis is put on roles played by children entering school and their parents. These roles influence the style of communication between school and parents. The support of parents is critical in achieving success for the proposed changes. Therefore, a central part of this work treats communication flows and their quality. The British case is studied to provide a concrete proposal of the way communication of a school reform has been handled.