Mantinely přijímání darů v českých neziskových organizacích klimatického hnutí
Guidelines for accepting gifts in czech nonprofit organizations of climate movement
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171372Identifikátory
SIS: 227324
Kolekce
- Kvalifikační práce [6714]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Muhič Dizdarevič, Selma
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Program Studia občanské společnosti
Datum obhajoby
26. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Klimatická krize, fundraising, společenská odpovědnost firem, hodnoty organizace, seberegulace, přijímání darů, kodex etického fundraisingu, nezisková organizaceKlíčová slova (anglicky)
Climate crisis, fundraising, corporate social responsibility, organizational values, self-regulation, accepting gifts, code of ethical fundraising, nonprofit organizationPředkládaná práce se zabývá mantinely přijímání darů v českých neziskových organizacích klimatického hnutí. Čeští političtí lídři, na rozdíl od těch evropských, jsou spíše nevšímaví ke klimatické krizi, čemuž napovídá i vznik nových organizací v posledních letech vytvářejících tlak na řešení této situace. Tyto organizace doplnily starší, vzniklé na přelomu osmdesátých a devadesátých let minulého století. Aby organizace mohly prosazovat svoji agendu, potřebují síť dárců, kteří je budou podporovat. Cílem této práce je porozumět, jaké hodnoty a praktiky v organizacích regulují přijímání darů, a také porozumět motivacím jejich přístupu a jednání v konkrétních situacích.
The thesis deals with the boundaries for accepting donations in the Czech non-profit organizations of the climate movement. Czech leaders, unlike the European ones, are rather inattentive to the climate crisis. In recent years this is reflected in immergence of new organizations which creates pressure to address this situation. In order for organizations to advance their agenda, they need a network of donors to support them. The aim of this thesis is to understand what values and practices in these organizations regulate the acceptance of gifts, as well as to understand the motivations of their approach in specific situations.