Zobrazit minimální záznam

Framing nature in Lifestyle Magazines
dc.contributor.advisorNovák, Arnošt
dc.creatorHausenblasová, Jitka
dc.date.accessioned2020-08-21T15:47:49Z
dc.date.available2020-08-21T15:47:49Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17184
dc.description.abstractDiplomová práce s názvem Rámování přírody v lifestylových časopisech je obsahovou analýzou lifestylových časopisů Elle a Esquire. Prostřednictvím zvolené metody obsahové analýzy kombinující dva základní přístupy (kvalitativní a kvantitativní) by měla být nalezena odpověď na otázku, jakým způsobem je v Elle a Esquire zobrazována příroda. Práce vychází z tzv. teorie rámování. Pomocí kvalitativní rámcové analýzy jsou identifikovány, popsány, definovány a interpretovány rámce přírody, které se ve zkoumaném obsahu časopisů nacházejí. Kvantitativní obsahová analýza posléze umožňuje tyto rámce kvantifikovat a zjistit tak, které rámce se v konkrétních časopisech nejčastěji objevují a které jsou zastoupeny jen minimálně. Analýze samotné předchází obsáhlá teoretická část, která se věnuje teoretickému vymezení problematiky různorodého chápání a vnímání přírody, médiím a obecným konceptům přírody. Následuje rámcová analýza. Jednotlivá zobrazení přírody jsou uspořádána do kategorií, které představují devět rámců přírody. Tyto rámce jsou nejprve v obsahu identifikovány a poté interpretovány. Analýza se přitom nezaměřuje pouze na jednotlivá zobrazení přírody v textové a obrazové části obsahu, ale bere v úvahu také širší kontext. Zvláštní pozornost je věnována inzertní části a tomu, jakým způsobem využívají reklamy odkazy...cs_CZ
dc.description.abstractThis diploma thesis is a content analysis of lifestyle magazines Elle and Esquire. Through combining two basic approaches to content analysis (qualitative and quantitative) the thesis shall answer the question how the nature is depicted in Elle and Esquire magazines. The study is based on the theory of framing. Qualitative frame analysis leads to identification, description, definition and interpretation of the frames of nature that occur in surveyed content of magazines. Quantitative content analysis is instrumental towards quantification of the frames. It helps to explore what are the most frequent frames and which of them are not present at all. The analysis is preceded by a broad theoretical part. This part specifies the issues of different perception of nature, media and common concepts of nature. The frame analysis comes after. Particular depictions of nature have been organised into categories that represent nine frames of nature. At first, these frames are identificated right in the content and then interpreted. The analysis concerns not only on particular depictions of nature in the textual and visual part of the content, it takes into account wider context as well. And more than that, it gives special attention to advertising part of the content analysing the way how the advertisements depict the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.titleRámování přírody v lifestylových časopisechcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-17
dc.description.departmentDepartment of Social and Cultural Ecologyen_US
dc.description.departmentKatedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId62017
dc.title.translatedFraming nature in Lifestyle Magazinesen_US
dc.contributor.refereeKřeček, Jan
dc.identifier.aleph001175253
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial and Cultural Ecologyen_US
thesis.degree.disciplineSociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.degree.programEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.degree.programEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::Department of Social and Cultural Ecologyen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální a kulturní ekologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial and Cultural Ecologyen_US
uk.degree-program.csEkologie a ochrana prostředícs_CZ
uk.degree-program.enEcology and Environmental Protectionen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce s názvem Rámování přírody v lifestylových časopisech je obsahovou analýzou lifestylových časopisů Elle a Esquire. Prostřednictvím zvolené metody obsahové analýzy kombinující dva základní přístupy (kvalitativní a kvantitativní) by měla být nalezena odpověď na otázku, jakým způsobem je v Elle a Esquire zobrazována příroda. Práce vychází z tzv. teorie rámování. Pomocí kvalitativní rámcové analýzy jsou identifikovány, popsány, definovány a interpretovány rámce přírody, které se ve zkoumaném obsahu časopisů nacházejí. Kvantitativní obsahová analýza posléze umožňuje tyto rámce kvantifikovat a zjistit tak, které rámce se v konkrétních časopisech nejčastěji objevují a které jsou zastoupeny jen minimálně. Analýze samotné předchází obsáhlá teoretická část, která se věnuje teoretickému vymezení problematiky různorodého chápání a vnímání přírody, médiím a obecným konceptům přírody. Následuje rámcová analýza. Jednotlivá zobrazení přírody jsou uspořádána do kategorií, které představují devět rámců přírody. Tyto rámce jsou nejprve v obsahu identifikovány a poté interpretovány. Analýza se přitom nezaměřuje pouze na jednotlivá zobrazení přírody v textové a obrazové části obsahu, ale bere v úvahu také širší kontext. Zvláštní pozornost je věnována inzertní části a tomu, jakým způsobem využívají reklamy odkazy...cs_CZ
uk.abstract.enThis diploma thesis is a content analysis of lifestyle magazines Elle and Esquire. Through combining two basic approaches to content analysis (qualitative and quantitative) the thesis shall answer the question how the nature is depicted in Elle and Esquire magazines. The study is based on the theory of framing. Qualitative frame analysis leads to identification, description, definition and interpretation of the frames of nature that occur in surveyed content of magazines. Quantitative content analysis is instrumental towards quantification of the frames. It helps to explore what are the most frequent frames and which of them are not present at all. The analysis is preceded by a broad theoretical part. This part specifies the issues of different perception of nature, media and common concepts of nature. The frame analysis comes after. Particular depictions of nature have been organised into categories that represent nine frames of nature. At first, these frames are identificated right in the content and then interpreted. The analysis concerns not only on particular depictions of nature in the textual and visual part of the content, it takes into account wider context as well. And more than that, it gives special attention to advertising part of the content analysing the way how the advertisements depict the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra sociální a kulturní ekologiecs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990011752530106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV