Extrakce fototextur pro 3D fotometrickou rekonstrukci
Extrakce fototextur pro 3D fotometrickou rekonstrukci
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17216/thumbnail.png?sequence=7&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17216Identifikátory
SIS: 49725
Kolekce
- Kvalifikační práce [11266]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Suk, Tomáš
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Softwarové systémy
Katedra / ústav / klinika
Katedra softwaru a výuky informatiky
Datum obhajoby
25. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Velmi dobře
Tato práce se zabývá problémem získávání textur z fotografií, zejména pro počítačové modely budov. V práci je využívána skutečnost, že textura je snímána z více úhlů a jsou známy korespondující hraniční body. V rámci této práce byl vytvořen systém pro extrahování textur z fotografií, hledání korespondencí v texturách a spojování textur nasnímaných z různých úhlů do co nejkvalitnější výsledné textury vhodné pro daný model. Problém registrace textur získaných z různých snímků je řesen jednak pomocí příznakové metody na bázi SIFT deskriptorů, jednak pomocí deformačních modelů. Implementované metody jsou použitelné i pro texturaci rozsáhlých modelů v dostatečné kvalitě. Úlohu omezujeme na texturaci modelů po částech složených z ploch.
This thesis deals with the problem of creating textures from photographs, especially for a computer model of buildings. The fact that images are taken from diff erent views and border points of a texture are known is supposed in this thesis. Within the frame of this thesis a system for texture extraction from photographs, searching correspondences in textures and merging textures from di erent views to the fi nal high quality texture suitable for a given model was developed. The problem of registration textures obtained from di fferent images is solved both by feature method based on SIFT descriptors and by method arisen from a deformation model. The implemented methods are also applicable for texturing of huge models in suffi cient quality. We restrict our task to texturing 3D surface models built up from planar faces.