Zobrazit minimální záznam

Requiem jako hudební forma a jeho proměny v hudbě devatenáctého a dvacátého století
dc.contributor.advisorPecháček, Stanislav
dc.creatorGonata, Elena
dc.date.accessioned2023-02-07T07:34:42Z
dc.date.available2023-02-07T07:34:42Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172243
dc.description.abstractIn this thesis, the evolution of the Requiem Mass throughout the centuries has been explored. The evidence provided clearly demonstrates the changes that the Requiem mass has gone through, from the first traditional Requiem mass all the way to the new Requiems of the Contemporary era. While early composers were inspired by religion, over time, a clear shift towards freedom of expression (war, human losses, tragic events) is evident. Requiems can be written for liturgical use and concert halls, and can be performed by choirs, soloists and orchestras (Acapella and Orchestral compositions). Requiems can have both short and long durations, and can have different textures (polyphonic style, homophonic style etc.). The traditional Latin language and religious texts are still widely used, however, there have been many changes throughout the centuries, such as the use of translations into different languages, the use of psalms, bible verses, poetry and famous speeches. Today, a large number of Requiems can be found from composers on a worldwide scale, including America, Europe and Great Britain.en_US
dc.description.abstractV této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl zřetelný posun k svobodě p ztráta na životech, tragické události). Mše mohou být psány pro liturgické účely nebo koncertní haly, a mohou s nimi vystupovat sbory, jednotlivci nebo orchestry. Mše mohou být krátké nebo dlouhé a mohou se lišit svou strukturou (polyfónní styl, homofónní styl atd.). Tradiční texty v latině a s náboženským obsahem jsou stále široce využívány, ale výjimečné nejsou ani překlady do různých jazyků nebo zahrnutí žalmů, biblických veršů nebo slavných projevů do textů mší. Dnes skládají mše skladatelé z celého světa, včetně Ameriky, Evropy nebo Velké Britániecs_CZ
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectRequiem Masscs_CZ
dc.subjectMissa pro defunctiscs_CZ
dc.subjectFuneral masscs_CZ
dc.subjectGregorian Chantcs_CZ
dc.subjectRenaissancecs_CZ
dc.subjectBaroquecs_CZ
dc.subjectClassicalcs_CZ
dc.subjectRomanticcs_CZ
dc.subjectContemporarycs_CZ
dc.subjectLiturgical musiccs_CZ
dc.subjectSecular musiccs_CZ
dc.subjectWar Requiemcs_CZ
dc.subjectChoral musiccs_CZ
dc.subjectOrchestral musiccs_CZ
dc.subjectChurch musiccs_CZ
dc.subjectCatholiccs_CZ
dc.subjectOrthodoxcs_CZ
dc.subjectReligioncs_CZ
dc.subjectTraditioncs_CZ
dc.subjectLatin textcs_CZ
dc.subjectPolyphonycs_CZ
dc.subjectHomophonycs_CZ
dc.subjectEmotioncs_CZ
dc.subjectSoulcs_CZ
dc.subjectGodcs_CZ
dc.subjectPrayercs_CZ
dc.subjectEternal Restcs_CZ
dc.subjectForgivenesscs_CZ
dc.subjectFaithcs_CZ
dc.subjectFreedomcs_CZ
dc.subjectCypruscs_CZ
dc.subjectEuropecs_CZ
dc.subjectAmericacs_CZ
dc.subjectSoloistcs_CZ
dc.subjectChoircs_CZ
dc.subjectOrgancs_CZ
dc.subjectConductorcs_CZ
dc.subjectComposercs_CZ
dc.subjectElements of Musiccs_CZ
dc.subjectRequiem Massen_US
dc.subjectMissa pro defunctisen_US
dc.subjectFuneral massen_US
dc.subjectGregorian Chanten_US
dc.subjectRenaissanceen_US
dc.subjectBaroqueen_US
dc.subjectClassicalen_US
dc.subjectRomanticen_US
dc.subjectContemporaryen_US
dc.subjectLiturgical musicen_US
dc.subjectSecular musicen_US
dc.subjectWar Requiemen_US
dc.subjectChoral musicen_US
dc.subjectOrchestral musicen_US
dc.subjectChurch musicen_US
dc.subjectCatholicen_US
dc.subjectOrthodoxen_US
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectTraditionen_US
dc.subjectLatin texten_US
dc.subjectPolyphonyen_US
dc.subjectHomophonyen_US
dc.subjectEmotionen_US
dc.subjectSoulen_US
dc.subjectGoden_US
dc.subjectPrayeren_US
dc.subjectEternal Resten_US
dc.subjectForgivenessen_US
dc.subjectFaithen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subjectCyprusen_US
dc.subjectEuropeen_US
dc.subjectAmericaen_US
dc.subjectSoloisten_US
dc.subjectChoiren_US
dc.subjectOrganen_US
dc.subjectConductoren_US
dc.subjectComposeren_US
dc.subjectElements of Musicen_US
dc.titleRequiem as a musical form and it's transformations in themusic of nineteenth and twentieth centuriesen_US
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-02-18
dc.description.departmentOddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId158855
dc.title.translatedRequiem jako hudební forma a jeho proměny v hudbě devatenáctého a dvacátého stoletícs_CZ
dc.contributor.refereeHolubec, Jiří
dc.contributor.refereeValášek, Marek
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationcs_CZ
thesis.degree.disciplineMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programMusical Theory and Educationen_US
thesis.degree.programMusical Theory and Educationcs_CZ
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csMusical Theory and Educationcs_CZ
uk.degree-discipline.enMusical Theory and Educationen_US
uk.degree-program.csMusical Theory and Educationcs_CZ
uk.degree-program.enMusical Theory and Educationen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV této práci jsem zkoumala vývoj zádušní mše napříč staletími. Ukázala jsem, jakými změnami mše prošla, od tradiční mše až po mše současné doby. Zatímco raní skladatelé byli převážně inspirování náboženstvím, později byl zřetelný posun k svobodě p ztráta na životech, tragické události). Mše mohou být psány pro liturgické účely nebo koncertní haly, a mohou s nimi vystupovat sbory, jednotlivci nebo orchestry. Mše mohou být krátké nebo dlouhé a mohou se lišit svou strukturou (polyfónní styl, homofónní styl atd.). Tradiční texty v latině a s náboženským obsahem jsou stále široce využívány, ale výjimečné nejsou ani překlady do různých jazyků nebo zahrnutí žalmů, biblických veršů nebo slavných projevů do textů mší. Dnes skládají mše skladatelé z celého světa, včetně Ameriky, Evropy nebo Velké Britániecs_CZ
uk.abstract.enIn this thesis, the evolution of the Requiem Mass throughout the centuries has been explored. The evidence provided clearly demonstrates the changes that the Requiem mass has gone through, from the first traditional Requiem mass all the way to the new Requiems of the Contemporary era. While early composers were inspired by religion, over time, a clear shift towards freedom of expression (war, human losses, tragic events) is evident. Requiems can be written for liturgical use and concert halls, and can be performed by choirs, soloists and orchestras (Acapella and Orchestral compositions). Requiems can have both short and long durations, and can have different textures (polyphonic style, homophonic style etc.). The traditional Latin language and religious texts are still widely used, however, there have been many changes throughout the centuries, such as the use of translations into different languages, the use of psalms, bible verses, poetry and famous speeches. Today, a large number of Requiems can be found from composers on a worldwide scale, including America, Europe and Great Britain.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Oddělení pro vědeckou činnostcs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID9925471784906986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV