Zobrazit minimální záznam

Level of detail AI for a simulation of a large artificial environment
dc.contributor.advisorBrom, Cyril
dc.creatorZíta, Petr
dc.date.accessioned2017-04-12T09:58:56Z
dc.date.available2017-04-12T09:58:56Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17252
dc.description.abstractTechnika Level Of Detail (zkráceně LOD) známá především z počítačové grafi ky se využívá i na poli rozsáhlých simulací a virtuálních světů (tzv. LOD AI ). Na podobném principu lze zjednodušovat simulaci v místech, které jsou pro uživatele momentálně nedůležitá a významně tak šetřit systémové zdroje. V této práci budou prozkoumány na konkrétních aplikacích rozdílné způsoby fungování LOD technik a zavedeny obecné defi nice pro formalizaci využití LOD AI technik v simulacích. Nastíníme též problémy, které se v simulacích při využití LOD AI technik vyskytují a navrhneme abstraktní algoritmy pro jejich co možná nejobecnější řešení. Představíme přídavné techniky LOD in uencí a LOD expirací i s jejich konkrétní implementací v projektu IVE včetně příslušných měření zátěže a interpretace výsledné kvality.cs_CZ
dc.description.abstractLevel Of Detail techniques (shortly LOD) are well known in computer graphics, but they are applied also in complex simulations and virtual worlds (aka LOD AI ). On the same principle we can simplify the simulation of behavior in less important places for user and signi cantly decrease simulation complexity and system resources. In this thesis different ways of LOD AI techniques functioning in particular applications will be studied and then the formal de nitions of LOD AI techniques usage in simulations will be introduced. We will also outline common problems that LOD AI techniques implementations usually face and propose abstract algorithms for solution. We will also introduce additional LOD AI techniques of LOD in uences and LOD expirations with its concrete implementation in framework IVE and include appropriate observations of result quality.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.titleLevel-of-detail AI pro rozsáhlé simulacecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-17
dc.description.departmentKatedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Software and Computer Science Educationen_US
dc.description.facultyFaculty of Mathematics and Physicsen_US
dc.description.facultyMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
dc.identifier.repId42986
dc.title.translatedLevel of detail AI for a simulation of a large artificial environmenten_US
dc.contributor.refereePoch, Tomáš
dc.identifier.aleph001121979
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineTeoretická informatikacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheoretical computer scienceen_US
thesis.degree.programInformatikacs_CZ
thesis.degree.programInformaticsen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csMatematicko-fyzikální fakulta::Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Mathematics and Physics::Department of Software and Computer Science Educationen_US
uk.faculty-name.csMatematicko-fyzikální fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Mathematics and Physicsen_US
uk.faculty-abbr.csMFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csTeoretická informatikacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheoretical computer scienceen_US
uk.degree-program.csInformatikacs_CZ
uk.degree-program.enInformaticsen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTechnika Level Of Detail (zkráceně LOD) známá především z počítačové grafi ky se využívá i na poli rozsáhlých simulací a virtuálních světů (tzv. LOD AI ). Na podobném principu lze zjednodušovat simulaci v místech, které jsou pro uživatele momentálně nedůležitá a významně tak šetřit systémové zdroje. V této práci budou prozkoumány na konkrétních aplikacích rozdílné způsoby fungování LOD technik a zavedeny obecné defi nice pro formalizaci využití LOD AI technik v simulacích. Nastíníme též problémy, které se v simulacích při využití LOD AI technik vyskytují a navrhneme abstraktní algoritmy pro jejich co možná nejobecnější řešení. Představíme přídavné techniky LOD in uencí a LOD expirací i s jejich konkrétní implementací v projektu IVE včetně příslušných měření zátěže a interpretace výsledné kvality.cs_CZ
uk.abstract.enLevel Of Detail techniques (shortly LOD) are well known in computer graphics, but they are applied also in complex simulations and virtual worlds (aka LOD AI ). On the same principle we can simplify the simulation of behavior in less important places for user and signi cantly decrease simulation complexity and system resources. In this thesis different ways of LOD AI techniques functioning in particular applications will be studied and then the formal de nitions of LOD AI techniques usage in simulations will be introduced. We will also outline common problems that LOD AI techniques implementations usually face and propose abstract algorithms for solution. We will also introduce additional LOD AI techniques of LOD in uences and LOD expirations with its concrete implementation in framework IVE and include appropriate observations of result quality.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra softwaru a výuky informatikycs_CZ
dc.identifier.lisID990011219790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV