Zobrazit minimální záznam

The Art Scene in Ostrava in an Extended Context of the1980's and 1990's
dc.creatorKrál, Jakub
dc.date.accessioned2022-06-20T10:45:33Z
dc.date.available2022-06-20T10:45:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/172881
dc.description.abstractAs a result of the postmodern decentralization of thinking, the monolithic historical development is undermined and together with it the peripheral streams of artistic development are accepted. In the mid-eighties in the Czech republic two parallel regional art scenes were emerged in Ostrava and Usti nad Labem, which are characterized by a different approach to traditional artistic strategies. It seems that traditional disciplines in these regions are failing, and the artists due to the impossibility of continuous connection with previous historical development and the lack of institutional support opts for the intesified position towards the bases of the art itself and its affirmation. Artists in the 1980s and 1990s in Ostrava turned against the classic institutional activity in the form of orientation on the public space and criticism of the bases of modern autonomous artwork. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractV důsledku postmoderní decentralizace myšlení dochází k roztříštění monolitického dějinného vývoje a společně s tím i k uznání periferních proudů uměleckého vývoje. V Čechách tak v polovině osmdesátých let vznikají dvě paralelní regionální umělecké scény - v Ostravě a Ústí nad Labem, které se vyznačují jiným přístupem k tradičním uměleckým strategiím. Zdá se, že tradiční disciplíny v regionech selhávají a tamější umělci v důsledku nemožnosti spojitého navázání a neexistenci institucionální opory volí vyostřené pozice vůči základům uměleckého díla a jeho potvrzování. V Ostravě se tak umělci v osmdesátých a devadesátých letech obrátili proti klasickému institucionálnímu provozu - v podobě orientace na veřejný prostor, a ke kritice modernistických základů autonomního uměleckého díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Katolická teologická fakultacs_CZ
dc.subjectmodernismuscs_CZ
dc.subjectpostmodernismuscs_CZ
dc.subjectneoexpresionismuscs_CZ
dc.subjectnovámalbacs_CZ
dc.subjectcentrumcs_CZ
dc.subjectperiferiecs_CZ
dc.subjectumělecká scénacs_CZ
dc.subjectveřejný prostorcs_CZ
dc.subjectmodernismen_US
dc.subjectpostmodernismen_US
dc.subjectneoexpresionismen_US
dc.subjectnew painting,centreen_US
dc.subjectperipheryen_US
dc.subjectart sceneen_US
dc.subjectpublic spaceen_US
dc.titleOstravská scéna v rozšířeném kontextu 80. a 90. letcs_CZ
dc.typerigorózní prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-05-23
dc.description.departmentInstitute of Christian Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav dějin křesťanského uměnícs_CZ
dc.description.facultyCatholic Theological Facultyen_US
dc.description.facultyKatolická teologická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId245374
dc.title.translatedThe Art Scene in Ostrava in an Extended Context of the1980's and 1990'sen_US
dc.contributor.refereePech, Milan
thesis.degree.namePhDr.
thesis.degree.levelrigorózní řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory of Christian Arten_US
thesis.degree.programDějiny křesťanského uměnícs_CZ
thesis.degree.programHistory of Christian Arten_US
uk.thesis.typerigorózní prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csKatolická teologická fakulta::Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enCatholic Theological Faculty::Institute of Christian Art Historyen_US
uk.faculty-name.csKatolická teologická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enCatholic Theological Facultyen_US
uk.faculty-abbr.csKTFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory of Christian Arten_US
uk.degree-program.csDějiny křesťanského uměnícs_CZ
uk.degree-program.enHistory of Christian Arten_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csV důsledku postmoderní decentralizace myšlení dochází k roztříštění monolitického dějinného vývoje a společně s tím i k uznání periferních proudů uměleckého vývoje. V Čechách tak v polovině osmdesátých let vznikají dvě paralelní regionální umělecké scény - v Ostravě a Ústí nad Labem, které se vyznačují jiným přístupem k tradičním uměleckým strategiím. Zdá se, že tradiční disciplíny v regionech selhávají a tamější umělci v důsledku nemožnosti spojitého navázání a neexistenci institucionální opory volí vyostřené pozice vůči základům uměleckého díla a jeho potvrzování. V Ostravě se tak umělci v osmdesátých a devadesátých letech obrátili proti klasickému institucionálnímu provozu - v podobě orientace na veřejný prostor, a ke kritice modernistických základů autonomního uměleckého díla. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enAs a result of the postmodern decentralization of thinking, the monolithic historical development is undermined and together with it the peripheral streams of artistic development are accepted. In the mid-eighties in the Czech republic two parallel regional art scenes were emerged in Ostrava and Usti nad Labem, which are characterized by a different approach to traditional artistic strategies. It seems that traditional disciplines in these regions are failing, and the artists due to the impossibility of continuous connection with previous historical development and the lack of institutional support opts for the intesified position towards the bases of the art itself and its affirmation. Artists in the 1980s and 1990s in Ostrava turned against the classic institutional activity in the form of orientation on the public space and criticism of the bases of modern autonomous artwork. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Katolická teologická fakulta, Ústav dějin křesťanského uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV