Zobrazit minimální záznam

Pupil participation as a way of education for democratic citizenship. Obstacles of its development and their successful overcoming.
dc.contributor.advisorMoree, Dana
dc.creatorUrbanová, Eliška
dc.date.accessioned2022-06-28T09:59:59Z
dc.date.available2022-06-28T09:59:59Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173233
dc.description.abstractEliška Urbanová, abstract of thesis: Pupil participation as a way of education for democratic citizenship. Obstacles of its development and their successful overcoming. Abstract The curricular documents of many democratic states, including the Czech Republic, require schools to develop pupils' competences for democratic culture. The results of the international comparative research show that Czech pupils are above the average at the level of knowledge, but below the average in the area of skills and attitudes. Because skill and attitude component can be strengthened by pupil participation, its implementation in Czech schools probably fails to be effective. The purpose of this thesis is to detect possible obstacles in the implementation of pupil participation at the level of school culture and at the level of structure of schools and education system, and examine what can help overcome these obstacles. Methods: The research was carried out in the form of a multiple holistic case study of three schools that have extensive experience with pupil participation. In-depth interviews with thirty teachers and the study of school documents took place. Results: Teachers play a key role in how well the participation will be realized, because without their support most students will not be able to participate...en_US
dc.description.abstractEliška Urbanová, abstrakt disertační práce: Participace žáků jako cesta výchovy k demokratickému občanství. Překážky jejího rozvoje a jejich úspěšné překonávání. Abstrakt Kurikulární dokumenty mnoha demokratických států včetně České republiky požadují, aby školy vedly žáky ke kompetencím pro demokratickou kulturu. Výsledky mezinárodního srovnání poukazují na to, že zatímco na úrovni znalostí jsou čeští žáci nad průměrem, v oblasti dovedností a postojů průměru naopak nedosahují. Právě dovednostní a postojovou složku může posílit participace žáků. Její kvalitní realizace ovšem není něčím samozřejmým a v českých školách se ji zřejmě nedaří realizovat efektivně. Smyslem práce bylo pochopit, na jaké překážky na úrovni kultury škol a na úrovni struktury škol i vzdělávacího systému při její implementaci mohou ředitelé narážet, a zejména pak zmapovat, co může pomoci tyto překážky překonávat. Metody: Výzkum byl realizován formou mnohonásobné holistické případové studie tří škol, které mají s participací žáků rozsáhlé zkušenosti. Ve školách proběhly hloubkové rozhovory s třiceti pedagogy a studium školních dokumentů. Výsledky: Klíčovou roli v tom, jak kvalitně bude participace realizována, hrají učitelé, neboť bez jejich podpory se většina žáků neumí adekvátně zapojit. Pro tuto činnost však učitelé mnohdy nemají ani...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjectParticipace žákůcs_CZ
dc.subjectvýchova k demokratickému občanstvícs_CZ
dc.subjectkultura školycs_CZ
dc.subjectPupil participationen_US
dc.subjecteducation for democratic citizenshipen_US
dc.subjectschool cultureen_US
dc.titleParticipace žáků jako cesta výchovy k demokratickému občanství. Překážky jejího rozvoje a jejich úspěšné překonávání.cs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2021
dcterms.dateAccepted2021-05-07
dc.description.departmentPhD Civil Society Studiesen_US
dc.description.departmentDoktorský program Studia občanského sektorucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.identifier.repId140688
dc.title.translatedPupil participation as a way of education for democratic citizenship. Obstacles of its development and their successful overcoming.en_US
dc.contributor.refereeStraková, Jana
dc.contributor.refereeČermák, Daniel
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta humanitních studií::Doktorský program Studia občanského sektorucs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Humanities::PhD Civil Society Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csEliška Urbanová, abstrakt disertační práce: Participace žáků jako cesta výchovy k demokratickému občanství. Překážky jejího rozvoje a jejich úspěšné překonávání. Abstrakt Kurikulární dokumenty mnoha demokratických států včetně České republiky požadují, aby školy vedly žáky ke kompetencím pro demokratickou kulturu. Výsledky mezinárodního srovnání poukazují na to, že zatímco na úrovni znalostí jsou čeští žáci nad průměrem, v oblasti dovedností a postojů průměru naopak nedosahují. Právě dovednostní a postojovou složku může posílit participace žáků. Její kvalitní realizace ovšem není něčím samozřejmým a v českých školách se ji zřejmě nedaří realizovat efektivně. Smyslem práce bylo pochopit, na jaké překážky na úrovni kultury škol a na úrovni struktury škol i vzdělávacího systému při její implementaci mohou ředitelé narážet, a zejména pak zmapovat, co může pomoci tyto překážky překonávat. Metody: Výzkum byl realizován formou mnohonásobné holistické případové studie tří škol, které mají s participací žáků rozsáhlé zkušenosti. Ve školách proběhly hloubkové rozhovory s třiceti pedagogy a studium školních dokumentů. Výsledky: Klíčovou roli v tom, jak kvalitně bude participace realizována, hrají učitelé, neboť bez jejich podpory se většina žáků neumí adekvátně zapojit. Pro tuto činnost však učitelé mnohdy nemají ani...cs_CZ
uk.abstract.enEliška Urbanová, abstract of thesis: Pupil participation as a way of education for democratic citizenship. Obstacles of its development and their successful overcoming. Abstract The curricular documents of many democratic states, including the Czech Republic, require schools to develop pupils' competences for democratic culture. The results of the international comparative research show that Czech pupils are above the average at the level of knowledge, but below the average in the area of skills and attitudes. Because skill and attitude component can be strengthened by pupil participation, its implementation in Czech schools probably fails to be effective. The purpose of this thesis is to detect possible obstacles in the implementation of pupil participation at the level of school culture and at the level of structure of schools and education system, and examine what can help overcome these obstacles. Methods: The research was carried out in the form of a multiple holistic case study of three schools that have extensive experience with pupil participation. In-depth interviews with thirty teachers and the study of school documents took place. Results: Teachers play a key role in how well the participation will be realized, because without their support most students will not be able to participate...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Doktorský program Studia občanského sektorucs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV