dc.contributor.advisor | Christov, Petr | |
dc.creator | Faustová, Markéta | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T10:29:32Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T10:29:32Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/17370 | |
dc.description.abstract | Pina Bausch a soubor Tanztheater Wuppertal k sobě neodmyslitelně patří. Choreografka se stala vedoucím tohoto německého tanečního souboru v roce 1973 a od té doby ho vede dodnes. Nikdy nevytvořila choreografii pro jiný soubor či jiného tanečníka. Během tohoto pětatřicetiletého spojení se soubor dostal mezi taneční špičku a stále sklízí úspěchy po celém světě. Byl a stále je inspirací pro mnoho mladých tvůrců. Je zároveň historií, ale i současností. Hned zpočátku své kariéry dala Pina Bausch jasně znát, že její tvorba bude výjimečná. Žádné bariéry, ať již ve vyjádření témat, tak v použití výrazových prostředků, pro ní neexistovaly. Ve svých dílech organicky propojovala tanec a divadlo a vytvořila tak nový umělecký žánr nazývaný teoretiky- taneční divadlo. Dokázala stmelit mohonárodnostní soubor o šestadvaceti členech, s kterým pracovala velmi úzce na přípravě jednotlivých kusů. Zejména z počátku byli její tanečníci nuceni do každé choreografie zapojit kus svého já. Příprava inscenace totiž spočívala v tzv. otázkovém principu. Pina Bausch pokládala při zkouškách tanečníkům otázky, na které museli improvizovanými pohybovými či divadelními scénkami odpovídat. Z této banky materiálu pak vybírala základ pro nový kus. Její první díla byla tedy zejména o lidech. Diváci viděli na scéně realitu, reálné osoby, které... | cs_CZ |
dc.description.abstract | Pina Bausch and the dance company Tanztheater Wuppertal inherently belong together. The choreographer became the head of this German dance company in 1973 and has led it since up today. She has never created choreography for any other dance group or other dancer. During this thirty-five years' connection the company moved among the top dance groups and stili achieve success worldwide. lt was and stili is an inspiration for many young authors. lt is a history, but also the presence at the same time. Right from the beginning of her career, Pina Bausch indicated that her work was going to be exceptional. For her, there were no barriers, neither in formulation of themes, nor in use of means of expression. She organically connected dance and theatre in her works and thus created a new art genre, which theoreticians call dance theatre. She managed to unite a multi-national group of twenty-six members, with which she worked very closely in preparation of particular pieces. Especially at the beginning, the dancers were forced to personally engage into each choreography. Preparation of a performance consisted in so-called principle of questions. Pina Bausch wanted her dancers to answer her questions by improvising a little dance or theatre sketch. Then, she was choosing from this amount of mate rial to form a base... | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Taneční divadlo Piny Bausch | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-24 | |
dc.description.department | Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.description.department | Departement of Theatre Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 62608 | |
dc.title.translated | Pina Bausch's dance theatre | en_US |
dc.contributor.referee | Augustová, Zuzana | |
dc.identifier.aleph | 001000477 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies | en_US |
thesis.degree.program | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
thesis.degree.program | Theory and History of Art and Culture | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Departement of Theatre Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Obecná teorie a dějiny umění a kultury | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Theory and History of Art and Culture | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Pina Bausch a soubor Tanztheater Wuppertal k sobě neodmyslitelně patří. Choreografka se stala vedoucím tohoto německého tanečního souboru v roce 1973 a od té doby ho vede dodnes. Nikdy nevytvořila choreografii pro jiný soubor či jiného tanečníka. Během tohoto pětatřicetiletého spojení se soubor dostal mezi taneční špičku a stále sklízí úspěchy po celém světě. Byl a stále je inspirací pro mnoho mladých tvůrců. Je zároveň historií, ale i současností. Hned zpočátku své kariéry dala Pina Bausch jasně znát, že její tvorba bude výjimečná. Žádné bariéry, ať již ve vyjádření témat, tak v použití výrazových prostředků, pro ní neexistovaly. Ve svých dílech organicky propojovala tanec a divadlo a vytvořila tak nový umělecký žánr nazývaný teoretiky- taneční divadlo. Dokázala stmelit mohonárodnostní soubor o šestadvaceti členech, s kterým pracovala velmi úzce na přípravě jednotlivých kusů. Zejména z počátku byli její tanečníci nuceni do každé choreografie zapojit kus svého já. Příprava inscenace totiž spočívala v tzv. otázkovém principu. Pina Bausch pokládala při zkouškách tanečníkům otázky, na které museli improvizovanými pohybovými či divadelními scénkami odpovídat. Z této banky materiálu pak vybírala základ pro nový kus. Její první díla byla tedy zejména o lidech. Diváci viděli na scéně realitu, reálné osoby, které... | cs_CZ |
uk.abstract.en | Pina Bausch and the dance company Tanztheater Wuppertal inherently belong together. The choreographer became the head of this German dance company in 1973 and has led it since up today. She has never created choreography for any other dance group or other dancer. During this thirty-five years' connection the company moved among the top dance groups and stili achieve success worldwide. lt was and stili is an inspiration for many young authors. lt is a history, but also the presence at the same time. Right from the beginning of her career, Pina Bausch indicated that her work was going to be exceptional. For her, there were no barriers, neither in formulation of themes, nor in use of means of expression. She organically connected dance and theatre in her works and thus created a new art genre, which theoreticians call dance theatre. She managed to unite a multi-national group of twenty-six members, with which she worked very closely in preparation of particular pieces. Especially at the beginning, the dancers were forced to personally engage into each choreography. Preparation of a performance consisted in so-called principle of questions. Pina Bausch wanted her dancers to answer her questions by improvising a little dance or theatre sketch. Then, she was choosing from this amount of mate rial to form a base... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědy | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010004770106986 | |