Zobrazit minimální záznam

A THEOLOGY OF CHILDREN - THE INCEPTION, METHODOLOGY, AND FOUNDATION OF THE FIELD DIDACTICS
dc.creatorBravená, Noemi
dc.date.accessioned2022-07-11T08:43:43Z
dc.date.available2022-07-11T08:43:43Z
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/173816
dc.languageČeštinacs
dc.subjectteologie dětí; teologie s dětmi; teologie pro děti; filozofie pro děti; teologizování; filozofování; metodologie; kvalitativní výzkum; didaktika; kompetence; teologická kompetence; Anton Bucher; Gerhard Büttner; Friedrich Schweitzer; Karl Rahner; Niklas Luhmann; Reihner Oberthür; Mirjam Zimmermann; inkluze; hybridní myšlení; komplementární myšlení; kritické myšlení; RWCT; literatura pro děti; dětská Bible; Minecraftbible; Legobible; bibliodrama; bibliolog; profesionalizace učitelů; inkluzecs
dc.titleTEOLOGIE DĚTÍ – VZNIK, DEFINICE, ZÁKLADY METODOLOGIE A OBOROVÉ DIDAKTIKYcs
dc.typehabilitační prácecs_CZ
dcterms.dateAccepted2022-05-25
dc.title.translatedA THEOLOGY OF CHILDREN - THE INCEPTION, METHODOLOGY, AND FOUNDATION OF THE FIELD DIDACTICScs
dc.contributor.refereeMuchová, Ludmila
dc.contributor.refereeSládek, Karel
dc.contributor.refereeWildová, Radka
thesis.degree.disciplineTeologiecs
uk.faculty-name.csHusitská teologická fakultacs
uk.author.affiliationHusitská teologická fakulta UKcs
uk.habilitation-board.chairmanLášek, Jan Blahoslav
uk.habilitation-board.memberDolista, Josef
uk.habilitation-board.memberValčo, Michal
uk.habilitation-board.memberHanesová, Dana
uk.habilitation-board.memberMuchová, Ludmila
uk.abstract.csText habilitační práce je kompendiem teologie dětí a představuje její vznik, metodologii a základy oborové didaktiky. Pozornost je věnována vzniku oboru teologie dětí, podoboru katechetiky a náboženské pedagogiky a základním definicím. Dále jsou reflektována kritéria teologie dětí (věk, vážné mínění, nahodilý výrok a meta-rovina), okruhy oboru teologie dětí a jeho vnitřní členění. Jsou definovány pojmy teologická a duchovní kompetence, včetně dalších kompetencí (kompetence interkulturní, porozumění menšinám, k vyššímu myšlení). Je představen metodický standard teologie dětí (výzkumný design, metody kvalitativního výzkumu, sběr dat, metoda transkripce dat i interpretační metoda Ralpha Bohnsacka). Je diferencováno mezi teologickými kategoriemi univerzitní vědy a dětskými výroky (teologumeny). V didaktické části jsou krátce představeny hlavní dialogické metody, včetně teologizování a filozofování. Následuje výběr často používaných metodik, které tvoří doplněk k teologizování. V textu jsou také zařazena nová témata v oboru teologie dětí (profesionalizace učitelů, učení se náboženskému jazyku jako cizímu jazyku, hybridní a komplementární myšlení u dětí a náboženská inkluze). Závěr tvoří vyvrácení chybných předporozumění o teologii dětí stanovených v úvodu práce.cs
uk.abstract.enThe text of the post-doctoral thesis is a compendium of theology of children and presents its inception, methodology, and foundations of field didactics. Attention is drawn to the beginning of the field of children’s theology, in the sub-fields of catechetics, religious pedagogy, and fundamental definitions. Further, the post-doctoral thesis reflects the criteria of children’s theology (age, serious meaning, random statement, and meta-niveau), the scope of the field, and its inner differentiation. The author defines terms such as theological and spiritual competence, including other competencies (intercultural, understanding of minorities, higher thinking). The author introduces a methodological standard of theology of children (research design, qualitative research methods, data collection, transcription method and interpretative method by Ralph Bohnsack). It is differentiated between theological categories of the academic science and children’s statements (theologoumena). In the didactical part, the main didactic 4 methods are introduced including theologizing and philosophizing. There are also new topics of children’s theology introduced (professionalization of teachers, learning of the religious language as a foreign language, hybrid and complementary thinking of children, and religious inclusion). The conclusion refutes fallacious preunderstanding of theology of children stated at the beginning of the thesis.cs


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV