dc.contributor.advisor | Stromšík, Jiří | |
dc.creator | Spěváčková, Tereza | |
dc.date.accessioned | 2017-04-12T10:37:15Z | |
dc.date.available | 2017-04-12T10:37:15Z | |
dc.date.issued | 2008 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/17405 | |
dc.description.abstract | Tato diplomová práce se zabývá poválečnou románovou trilogií německého spisovatele Wolfganga Koeppena (1906-1996): Tauben im Gras (1951), Das Treibhaus (1953) a Der Tod in Rom (1954). V první části podává práce nástin politicko-kulturního vývoje Německa v letech 1945-1965, s hlavním důrazem na padesátá léta. V této době prožívá země hospodářský zázrak a Němcům se vrací ztracené sebevědomí. Zároveň se ovšem ukazuje, že vize zcela nového počátku ztroskotala a Adenauerova konzervativní politika navrací Německo do vyježděných kolejí předválečného období. Od naléhavých politických otázek roku 1945 se zájem Němců obrací po výtce k zajištění vlastního blahobytu, měšťáckého pohodlí. Hrůzy války se zdají být zapomenuty a namísto prožitku "kolektivní viny" přichází "kolektivní ztráta paměti". Tato zásadní proměna nezůstala nepovšimnuta. Kriticky ji reflektovali zejména mladí spisovatelé sdružení kolem Skupiny 47. Mimo jejich řady a de facto na okraji dobového literárního dění vyslovuje svůj hlasitý protest proti poválečnému směřování německé společnosti také Wolfgang Koeppen. V následující části, která tvoří vlastní jádro celé práce, jsou postupně analyzovány zmíněné romány v kontextu doby svého vzniku i celku autorova díla. Leitmotivem všech tří románů jsou přitom pocity vykořeněnosti a bezvýsledného tápání lidí... | cs_CZ |
dc.description.abstract | This dissertation discusses the post-war trilogy of the German writer Wolfgang Koeppen (1906-1996): Tauben im Gras (1951), Das Treibhaus (1953) and Der Tod in Rom (1954). The first part of this paper gives a political-cultural concise of the years 1945-1965, with an emphasis on the fifties. At that time Germany goes through the process of the economic-mirage and according to this the Germans get back their lost self-assurance. By the same mail is increasingly obvious, that the vision of a complete beginning failed and that the conservative policy of Adenauer follows the beaten track of the pre-war period. From urgent political questions of the year 1945 the German interest turns over to security their own prosperity, middleclass comfort. The horrors of war seem to be forgotten and instead of the "collective guilt" comes the "collective amnesia". This fundamental change didn't stay unnoticed. A critical reflection happend mainly through the young authors united in the Gruppe 47. Beside their line and on the edge of the contemporary literary events Wolfgang Koeppen delivers his loud protest against the post-war development of the German society. In the following part, which sets up the crux of the whole paper, is given an analysis of the individual novels in the context of the time of their appearance and the... | en_US |
dc.language | German | cs_CZ |
dc.language.iso | de_DE | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.title | Wolfgang Koeppens Romane: "Littérature engagée" und experimentelle Prosa | de_DE |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2008 | |
dcterms.dateAccepted | 2008-09-22 | |
dc.description.department | Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.description.department | Institute of Germanic Studies | en_US |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 61153 | |
dc.title.translated | Wolfgang Koeppen's novels: "Littérature engagée" and experimental prose | en_US |
dc.title.translated | Romány Wolfganga Koeppena: angažovaná literatura a experimentální próza | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Tvrdík, Milan | |
dc.identifier.aleph | 001003023 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Němčina | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | German Studies | en_US |
thesis.degree.program | Filologie | cs_CZ |
thesis.degree.program | Philology | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav germánských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Institute of Germanic Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Němčina | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | German Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Filologie | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Philology | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato diplomová práce se zabývá poválečnou románovou trilogií německého spisovatele Wolfganga Koeppena (1906-1996): Tauben im Gras (1951), Das Treibhaus (1953) a Der Tod in Rom (1954). V první části podává práce nástin politicko-kulturního vývoje Německa v letech 1945-1965, s hlavním důrazem na padesátá léta. V této době prožívá země hospodářský zázrak a Němcům se vrací ztracené sebevědomí. Zároveň se ovšem ukazuje, že vize zcela nového počátku ztroskotala a Adenauerova konzervativní politika navrací Německo do vyježděných kolejí předválečného období. Od naléhavých politických otázek roku 1945 se zájem Němců obrací po výtce k zajištění vlastního blahobytu, měšťáckého pohodlí. Hrůzy války se zdají být zapomenuty a namísto prožitku "kolektivní viny" přichází "kolektivní ztráta paměti". Tato zásadní proměna nezůstala nepovšimnuta. Kriticky ji reflektovali zejména mladí spisovatelé sdružení kolem Skupiny 47. Mimo jejich řady a de facto na okraji dobového literárního dění vyslovuje svůj hlasitý protest proti poválečnému směřování německé společnosti také Wolfgang Koeppen. V následující části, která tvoří vlastní jádro celé práce, jsou postupně analyzovány zmíněné romány v kontextu doby svého vzniku i celku autorova díla. Leitmotivem všech tří románů jsou přitom pocity vykořeněnosti a bezvýsledného tápání lidí... | cs_CZ |
uk.abstract.en | This dissertation discusses the post-war trilogy of the German writer Wolfgang Koeppen (1906-1996): Tauben im Gras (1951), Das Treibhaus (1953) and Der Tod in Rom (1954). The first part of this paper gives a political-cultural concise of the years 1945-1965, with an emphasis on the fifties. At that time Germany goes through the process of the economic-mirage and according to this the Germans get back their lost self-assurance. By the same mail is increasingly obvious, that the vision of a complete beginning failed and that the conservative policy of Adenauer follows the beaten track of the pre-war period. From urgent political questions of the year 1945 the German interest turns over to security their own prosperity, middleclass comfort. The horrors of war seem to be forgotten and instead of the "collective guilt" comes the "collective amnesia". This fundamental change didn't stay unnoticed. A critical reflection happend mainly through the young authors united in the Gruppe 47. Beside their line and on the edge of the contemporary literary events Wolfgang Koeppen delivers his loud protest against the post-war development of the German society. In the following part, which sets up the crux of the whole paper, is given an analysis of the individual novels in the context of the time of their appearance and the... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav germánských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990010030230106986 | |