Zobrazit minimální záznam

A case study on public diplomacy and nation branding - the Czech center in New York City
dc.contributor.advisorKlabíková Rábová, Tereza
dc.creatorRichter, Daniel
dc.date.accessioned2022-07-25T13:00:23Z
dc.date.available2022-07-25T13:00:23Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174193
dc.description.abstractThe aim of this bachelor thesis is to determine the success of the Czech Center in New York in public diplomacy and nation branding. The thesis is divided into 5 parts and a conclusion. The main objective of the thesis was to find out the mission of the Czech Center and then to follow this up with research on whether it is successful in its activities. The thesis notes the development of the Czech Centers in general and the specifics of center in New York, then discusses the economic situation. Mainly the thesis notes what the most important activities of the centre are. I worked with sources from the Czech Centrers directly (interviews with the Director General of the Czech Centres and the Director of the Czech Center in New York), as well as with professional literature or news reports. A large part of the work also consists of research. There I found out from both Czech and American respondents what they would like to see in at a Czech Center. Then, by comparing these results with other information found, I can say whether the Czech Center in New York is effective and add short recommendations for their communication.en_US
dc.description.abstractCílem této bakalářské práce je zjištění úspěšnosti Českého centra v New Yorku ve veřejné diplomacii a nation brandingu. Práce se dělí na 5 částí a závěr. Hlavním cílem práce bylo zjistit poslání Českého centra a na to poté navázat výzkumem, zda je ve své činnosti úspěšný. Práce podotýká na vývoj českých center i konkrétního centra v New Yorku, poté se baví o hospodářské situaci. Hlavně práce podotýká jaká jsou nejdůležitejší činnosti centra. Pracuji jak se zdroji od českých center (rozhovory s generálním ředitelem Českých center a s ředitelem Českého centra v New Yorku), tak s odbornou literaturou či se zpravodajstvím. Velká část práce také spočívá ve výzkumu. Tam jsem zjišťoval od českých i amerických respondentů co by si představovali v českém centru. Poté s porovnáním těchto výsledků s jinými zjištěnými informacemi mohu říct, zda je České centrum v New Yorku efektivní a přidat kratší doporučení.cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectčeské centrumcs_CZ
dc.subjectnew yorkcs_CZ
dc.subjectamerikacs_CZ
dc.subjectusacs_CZ
dc.subjectpříspěvková organizacecs_CZ
dc.subjectkonvalinacs_CZ
dc.subjectčernýcs_CZ
dc.subjectveřejná diplomaciecs_CZ
dc.subjectnation brandingcs_CZ
dc.subjectmanhattancs_CZ
dc.subjectnyccs_CZ
dc.subjectEUNICcs_CZ
dc.subjectkonzulátcs_CZ
dc.subjectvelvyslanectvícs_CZ
dc.subjectministerstvo zahraničních věcícs_CZ
dc.subjectdiplomaciecs_CZ
dc.subjectkulturacs_CZ
dc.subjectkoncertycs_CZ
dc.subjectvýstavycs_CZ
dc.subjectcovidcs_CZ
dc.subjectczech centeren_US
dc.subjectnew yorken_US
dc.subjectamericaen_US
dc.subjectusaen_US
dc.subjectdunded organizationen_US
dc.subjectkoncalinaen_US
dc.subjectčernýen_US
dc.subjectpublic diplomacyen_US
dc.subjectnation brandingen_US
dc.subjectmanhattanen_US
dc.subjectnycen_US
dc.subjectEUNICen_US
dc.subjectconsulateen_US
dc.subjectembassyen_US
dc.subjectministry of foreign affarsen_US
dc.subjectdiplomacyen_US
dc.subjectcultureen_US
dc.subjectconcertsen_US
dc.subjectexhibitionsen_US
dc.subjectcoviden_US
dc.titleVeřejná diplomacie a nation branding Českého centra v New Yorkucs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentDepartment of Marketing Communication and Public Relationsen_US
dc.description.departmentKatedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId239327
dc.title.translatedA case study on public diplomacy and nation branding - the Czech center in New York Cityen_US
dc.contributor.refereeKonrádová, Marcela
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
thesis.degree.disciplineCommunication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relationsen_US
thesis.degree.programCommunication Studiesen_US
thesis.degree.programKomunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Marketing Communication and Public Relationsen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csKomunikační studia se specializací Marketingová komunikace a public relationscs_CZ
uk.degree-discipline.enCommunication Studies with specialisation in Marketingová komunikace a public relationsen_US
uk.degree-program.csKomunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enCommunication Studiesen_US
thesis.grade.csNeprospěl/acs_CZ
thesis.grade.enFailen_US
uk.abstract.csCílem této bakalářské práce je zjištění úspěšnosti Českého centra v New Yorku ve veřejné diplomacii a nation brandingu. Práce se dělí na 5 částí a závěr. Hlavním cílem práce bylo zjistit poslání Českého centra a na to poté navázat výzkumem, zda je ve své činnosti úspěšný. Práce podotýká na vývoj českých center i konkrétního centra v New Yorku, poté se baví o hospodářské situaci. Hlavně práce podotýká jaká jsou nejdůležitejší činnosti centra. Pracuji jak se zdroji od českých center (rozhovory s generálním ředitelem Českých center a s ředitelem Českého centra v New Yorku), tak s odbornou literaturou či se zpravodajstvím. Velká část práce také spočívá ve výzkumu. Tam jsem zjišťoval od českých i amerických respondentů co by si představovali v českém centru. Poté s porovnáním těchto výsledků s jinými zjištěnými informacemi mohu říct, zda je České centrum v New Yorku efektivní a přidat kratší doporučení.cs_CZ
uk.abstract.enThe aim of this bachelor thesis is to determine the success of the Czech Center in New York in public diplomacy and nation branding. The thesis is divided into 5 parts and a conclusion. The main objective of the thesis was to find out the mission of the Czech Center and then to follow this up with research on whether it is successful in its activities. The thesis notes the development of the Czech Centers in general and the specifics of center in New York, then discusses the economic situation. Mainly the thesis notes what the most important activities of the centre are. I worked with sources from the Czech Centrers directly (interviews with the Director General of the Czech Centres and the Director of the Czech Center in New York), as well as with professional literature or news reports. A large part of the work also consists of research. There I found out from both Czech and American respondents what they would like to see in at a Czech Center. Then, by comparing these results with other information found, I can say whether the Czech Center in New York is effective and add short recommendations for their communication.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra marketingové komunikace a public relationscs_CZ
thesis.grade.codeF
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusN


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV