Zobrazit minimální záznam

The effect of parental education on preschool children on social network audience
dc.contributor.advisorHarsa, Pavel
dc.creatorPartlová, Iva
dc.date.accessioned2022-07-25T13:47:33Z
dc.date.available2022-07-25T13:47:33Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174368
dc.description.abstractBackground: These high-speed modern times are moving forward rapidly. Modern technology is getting into the hands of everyone whether we want it or not, unfortunately even our youngest. We all learn from those around us and imitate the behavior of others from a young age, especially from our parents. Aims: The main aim of this research is to map the patterns of parental behaviour regarding the use of social networking sites and the access to electronic devices of their children who are actively attending nursery school. Methods: Data were collected using an anonymous questionnaire survey. There were 136 responses in total, which were filled in, either in writing or online. The hand written questionnaires were carefully transcribed into excel spreadsheets and then analysed. Results: Children are definitely influenced by their parents in terms of screen use and what activities they seek out most on screens. Parents are most in favor of restrictive mediation. The next most represented is active mediation. Parents with a high school diploma or college education are the most likely to lend their electronic device (cell phone, computer or laptop). 6 year old children spend the most time on social media. The most time spent on social media was one hour per day. Preschoolers are not at all influenced by...en_US
dc.description.abstractVýchodiska: Rychlá a moderní doba jde velice kupředu. Moderní technologie se dostávají do rukou všem ať chceme či ne, bohužel i těm nejmenším. Všichni se od všech učíme a napodobujeme chování druhých již od malička, a hlavně od našich rodičů. Cíle: Hlavním cílem tohoto výzkumu je, zda mají rodiče vliv na používání sociálních sítích na své předškolní děti. Dalším cílem je se zaměřit na to, kolik času děti na obrazovkách tráví. Dále také zjistit, na jakých sociálních sítích děti respondentů nejvíce tráví čas a zároveň to porovnat s jejich rodiči, zda kopírují jejich vzorce chování. Metody: Data byla získána pomocí anonymního dotazníkového šetření. Celkem odpovědí bylo 136, které byly jak ve formě psané, tak on-line. Psané dotazníky byly pečlivě přepsány do excelu a následně vyhodnoceny. Výsledky: Děti jsou ovlivněny svými rodiči ve výchově, která je spojená s používáním obrazovek a jaké činnosti na nich nejvíce vyhledávají. Rodiče jsou nejvíce pro restriktivní mediaci. Další nejvíce zastoupenou je aktivní mediace. Nejvíce svoje elektronické zařízení půjčuje rodič, který má vzdělaní střední školu s maturitou či VOŠ. Nejvíce času na sociálních sítích tráví děti, kterým je 6. Nejvíce stráveného času na sociálních sítích bylo hodinu denně. Děti v předškolním věku nejsou ovlivněni svými sourozenci v...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, 1. lékařská fakultacs_CZ
dc.subjectřodičecs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.subjectpředškolní věkcs_CZ
dc.subjectsociální sítěcs_CZ
dc.subjectsledovanostcs_CZ
dc.subjectparentsen_US
dc.subjecteducationen_US
dc.subjectpreschool ageen_US
dc.subjectsocial networksen_US
dc.subjectviewershipen_US
dc.titleEfekt rodičovské výchovy u předškolních dětí na sledovanost sociálních sítícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-22
dc.description.departmentDepartment of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
dc.description.departmentKlinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
dc.description.faculty1. lékařská fakultacs_CZ
dc.description.facultyFirst Faculty of Medicineen_US
dc.identifier.repId241814
dc.title.translatedThe effect of parental education on preschool children on social network audienceen_US
dc.contributor.refereeKmoch, Vladimír
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAdiktologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineAddictologyen_US
thesis.degree.programAddictologyen_US
thesis.degree.programAdiktologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-cs1. lékařská fakulta::Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFirst Faculty of Medicine::Department of Addictology First Faculty of Medicine Charles University and General University Hospital in Pragueen_US
uk.faculty-name.cs1. lékařská fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFirst Faculty of Medicineen_US
uk.faculty-abbr.cs1.LFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enAddictologyen_US
uk.degree-program.csAdiktologiecs_CZ
uk.degree-program.enAddictologyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csVýchodiska: Rychlá a moderní doba jde velice kupředu. Moderní technologie se dostávají do rukou všem ať chceme či ne, bohužel i těm nejmenším. Všichni se od všech učíme a napodobujeme chování druhých již od malička, a hlavně od našich rodičů. Cíle: Hlavním cílem tohoto výzkumu je, zda mají rodiče vliv na používání sociálních sítích na své předškolní děti. Dalším cílem je se zaměřit na to, kolik času děti na obrazovkách tráví. Dále také zjistit, na jakých sociálních sítích děti respondentů nejvíce tráví čas a zároveň to porovnat s jejich rodiči, zda kopírují jejich vzorce chování. Metody: Data byla získána pomocí anonymního dotazníkového šetření. Celkem odpovědí bylo 136, které byly jak ve formě psané, tak on-line. Psané dotazníky byly pečlivě přepsány do excelu a následně vyhodnoceny. Výsledky: Děti jsou ovlivněny svými rodiči ve výchově, která je spojená s používáním obrazovek a jaké činnosti na nich nejvíce vyhledávají. Rodiče jsou nejvíce pro restriktivní mediaci. Další nejvíce zastoupenou je aktivní mediace. Nejvíce svoje elektronické zařízení půjčuje rodič, který má vzdělaní střední školu s maturitou či VOŠ. Nejvíce času na sociálních sítích tráví děti, kterým je 6. Nejvíce stráveného času na sociálních sítích bylo hodinu denně. Děti v předškolním věku nejsou ovlivněni svými sourozenci v...cs_CZ
uk.abstract.enBackground: These high-speed modern times are moving forward rapidly. Modern technology is getting into the hands of everyone whether we want it or not, unfortunately even our youngest. We all learn from those around us and imitate the behavior of others from a young age, especially from our parents. Aims: The main aim of this research is to map the patterns of parental behaviour regarding the use of social networking sites and the access to electronic devices of their children who are actively attending nursery school. Methods: Data were collected using an anonymous questionnaire survey. There were 136 responses in total, which were filled in, either in writing or online. The hand written questionnaires were carefully transcribed into excel spreadsheets and then analysed. Results: Children are definitely influenced by their parents in terms of screen use and what activities they seek out most on screens. Parents are most in favor of restrictive mediation. The next most represented is active mediation. Parents with a high school diploma or college education are the most likely to lend their electronic device (cell phone, computer or laptop). 6 year old children spend the most time on social media. The most time spent on social media was one hour per day. Preschoolers are not at all influenced by...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, 1. lékařská fakulta, Klinika adiktologie 1. LF UK a VFNcs_CZ
thesis.grade.code2
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV