Zobrazit minimální záznam

Comparative Analysis of the Approaches of the Czech Republic and Denmark to Quality in Further Education
dc.contributor.advisorKopecký, Martin
dc.creatorŘeháková, Magdaléna
dc.date.accessioned2022-07-25T13:39:38Z
dc.date.available2022-07-25T13:39:38Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/174624
dc.description.abstractThe diploma thesis deals with the approaches of the Czech Republic and Denmark in the areas of determining and measuring the quality of further education. The aim of this work is to analyze and compare the views of both countries on the quality of further education. The introductory part first defines the basic terminology and then it focuses on different concepts in determining the quality of education with a subsequent narrowing to the quality of further education. It also describes the situation in selected areas of further education in the Czech Republic and Denmark. The historical development of further education is presented complemented by the current situation regarding legislation, counseling, financing, and participation in further education. The descriptive part ends with an introduction to the quality tools that both countries establish for educational institutions, educational programs, and lecturer's activities. The central part of the work focuses on the same and different features of both systems, and it generalizes the findings. The aim of the comparative analysis is to find incentives for the development of determining and measuring the quality of further education in both countries. Keywords further education, quality, quality in education, quality in further education, quality...en_US
dc.description.abstractDiplomová práce se věnuje přístupům České republiky a Dánska k oblastem určování a měření kvality dalšího vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a srovnat pohledy obou států na kvalitu v dalším vzdělávání. Úvodní část nejprve vymezuje základní terminologii a poté se zaměřuje na rozdílná pojetí v určování kvality vzdělávání s následným zúžením na kvalitu v dalším vzdělávání. Dále popisuje situaci ve vybraných oblastech dalšího vzdělávání České republiky a Dánska. Prezentován je historický vývoj dalšího vzdělávání doplněný o současnou situaci ohledně legislativy, poradenství, financování a participace na dalším vzdělávání. Popisná část je zakončena představením nástrojů kvality, které obě země stanovují pro vzdělávací instituce, vzdělávací programy a lektorskou činnost. Ústřední část práce se zaměřuje na styčné a odlišné znaky obou systémů a zjištění zobecňuje. Cílem komparativní analýzy je nalézt podněty pro rozvoj určování a měření kvality v dalším vzdělávání v obou zemích. Klíčová slova další vzdělávání, kvalita, kvalita vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy řízení kvality, certifikace, Česká republika, Dánsko, komparacecs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectdalší vzdělávání|kvalita|kvalita vzdělávání|kvalita v dalším vzdělávání|systémy řízení kvality|certifikace|Česká republika|Dánsko|komparacecs_CZ
dc.subjectfurther education|quality|quality in education|quality in further education|quality management systems|certification|Czech Republic|Denmark|comparisonen_US
dc.titleKomparativní analýza přístupů České republiky a Dánska ke kvalitě v dalším vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2022
dcterms.dateAccepted2022-06-15
dc.description.departmentDepartment of Adult Education and Personnel Managementen_US
dc.description.departmentKatedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId227645
dc.title.translatedComparative Analysis of the Approaches of the Czech Republic and Denmark to Quality in Further Educationen_US
dc.contributor.refereeSycha, Martin
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineAndragogika a personální řízenícs_CZ
thesis.degree.disciplineAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.degree.programAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Adult Education and Personnel Managementen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-discipline.enAdult Education and Personnel Managementen_US
uk.degree-program.csAndragogika a personální řízenícs_CZ
uk.degree-program.enAdult Education and Personnel Managementen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se věnuje přístupům České republiky a Dánska k oblastem určování a měření kvality dalšího vzdělávání. Cílem práce je analyzovat a srovnat pohledy obou států na kvalitu v dalším vzdělávání. Úvodní část nejprve vymezuje základní terminologii a poté se zaměřuje na rozdílná pojetí v určování kvality vzdělávání s následným zúžením na kvalitu v dalším vzdělávání. Dále popisuje situaci ve vybraných oblastech dalšího vzdělávání České republiky a Dánska. Prezentován je historický vývoj dalšího vzdělávání doplněný o současnou situaci ohledně legislativy, poradenství, financování a participace na dalším vzdělávání. Popisná část je zakončena představením nástrojů kvality, které obě země stanovují pro vzdělávací instituce, vzdělávací programy a lektorskou činnost. Ústřední část práce se zaměřuje na styčné a odlišné znaky obou systémů a zjištění zobecňuje. Cílem komparativní analýzy je nalézt podněty pro rozvoj určování a měření kvality v dalším vzdělávání v obou zemích. Klíčová slova další vzdělávání, kvalita, kvalita vzdělávání, kvalita v dalším vzdělávání, systémy řízení kvality, certifikace, Česká republika, Dánsko, komparacecs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis deals with the approaches of the Czech Republic and Denmark in the areas of determining and measuring the quality of further education. The aim of this work is to analyze and compare the views of both countries on the quality of further education. The introductory part first defines the basic terminology and then it focuses on different concepts in determining the quality of education with a subsequent narrowing to the quality of further education. It also describes the situation in selected areas of further education in the Czech Republic and Denmark. The historical development of further education is presented complemented by the current situation regarding legislation, counseling, financing, and participation in further education. The descriptive part ends with an introduction to the quality tools that both countries establish for educational institutions, educational programs, and lecturer's activities. The central part of the work focuses on the same and different features of both systems, and it generalizes the findings. The aim of the comparative analysis is to find incentives for the development of determining and measuring the quality of further education in both countries. Keywords further education, quality, quality in education, quality in further education, quality...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra andragogiky a personálního řízenícs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV