dc.contributor.advisor | Janošová, Pavlína | |
dc.creator | Pokorná, Jitka | |
dc.date.accessioned | 2022-07-25T12:12:23Z | |
dc.date.available | 2022-07-25T12:12:23Z | |
dc.date.issued | 2022 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/174809 | |
dc.description.abstract | In the theoretical part of this diploma thesis I dealt with the analysis of social adaptation of students with disabilities in high school with a special focus. I was interested in factors related to this issue. I tried to point out the possible pros and cons of involving these students in a special high school environment. I also pointed out the risk factors in the educational needs and limits of students with specific types of disabilities. The thesis also contains some recommendations for a suitable educational approach. The practical part contains research that was conducted qualitatively. For this purpose I chose the method of semi-structured interviews with nine respondents (students of one class from high school with a special focus), the age range of students was 18-28 years. I believe that thanks to the chosen procedure I had the opportunity to find out in more detail how students with disabilities subjectively perceive the environment in which they study, how they perceive ties in the class team, what support they see in their teachers and how they perceive the educational process at this particular school. Also where do students see possible obstacles or shortcomings and how they perceive evaluation (classic form of marking). The results of the interviews showed that students with... | en_US |
dc.description.abstract | V teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných... | cs_CZ |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Škola | cs_CZ |
dc.subject | školní třída | cs_CZ |
dc.subject | emoční zázemí,přátelství | cs_CZ |
dc.subject | šikana,pedagog | cs_CZ |
dc.subject | hodnocení | cs_CZ |
dc.subject | School | en_US |
dc.subject | classroom | en_US |
dc.subject | emotional background | en_US |
dc.subject | friendship | en_US |
dc.subject | bullying | en_US |
dc.subject | pedagogue | en_US |
dc.subject | evaluation | en_US |
dc.title | Analýza sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škoe se speciálním zaměřením | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2022 | |
dcterms.dateAccepted | 2022-06-22 | |
dc.description.department | HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
dc.description.faculty | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Hussite Theological Faculty | en_US |
dc.identifier.repId | 236483 | |
dc.title.translated | Analysis of a social adaptation of handicapped students at specialised high school | en_US |
dc.contributor.referee | Syslová, Hana | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
thesis.degree.program | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.degree.program | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Husitská teologická fakulta::HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
uk.faculty-name.cs | Husitská teologická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Hussite Theological Faculty | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | HTF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Učitelství náboženství, etiky a filozofie | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Teaching of Religion, Ethics and Philosophy | en_US |
uk.degree-program.cs | Učitelství pro střední školy | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Teacher Training for Secondary Schools | en_US |
thesis.grade.cs | Dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Good | en_US |
uk.abstract.cs | V teoretické části této diplomové práce jsem se zabývala analýzou sociální adaptace studentů se zdravotním handicapem na střední škole se speciálním zaměřením. Zajímalymne faktory, které s touto problematikou souvisí. Snažila jsem se poukázat na případné klady a rovněž zápory zapojení těchto studentů do prostředí speciální střední školy. Rovněž jsem poukázala na rizikové faktory, v edukačním procesu s ohledem na speciální vzdělávací potřeby a limitované možnostistudentů s konkrétními typy postižení. V práci jsou také uvedena některá doporučení vhodného edukačního přístupu. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden kvalitativně. Pro tento účel jsem zvolila metodu polostrukturovaných rozhovorů, které byly provedeny s devíti respondenty (studenty jedné školní třídy ze střední školy se speciálním zaměřením), věkové rozpětí studentů bylo18 - 28 let. Domnívám se, že díky zvolenému postupu jsem měla možnost detailněji zjistit, jak studenti se zdravotním handicapem subjektivně vnímají prostředí, ve kterém studují, jak vnímají vazby v třídním kolektivu, jakou oporu spatřují ve svých pedagogických pracovnících, jak vnímají edukační proces na této škole,v čem s ohledem na svůj handicap spatřují případné překážky či nedostatky a jak vnímají hodnocení (klasickou formu známkování). Z výsledků zjištěných... | cs_CZ |
uk.abstract.en | In the theoretical part of this diploma thesis I dealt with the analysis of social adaptation of students with disabilities in high school with a special focus. I was interested in factors related to this issue. I tried to point out the possible pros and cons of involving these students in a special high school environment. I also pointed out the risk factors in the educational needs and limits of students with specific types of disabilities. The thesis also contains some recommendations for a suitable educational approach. The practical part contains research that was conducted qualitatively. For this purpose I chose the method of semi-structured interviews with nine respondents (students of one class from high school with a special focus), the age range of students was 18-28 years. I believe that thanks to the chosen procedure I had the opportunity to find out in more detail how students with disabilities subjectively perceive the environment in which they study, how they perceive ties in the class team, what support they see in their teachers and how they perceive the educational process at this particular school. Also where do students see possible obstacles or shortcomings and how they perceive evaluation (classic form of marking). The results of the interviews showed that students with... | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, HTF - Katedra učitelství | cs_CZ |
thesis.grade.code | 3 | |
uk.publication-place | Praha | cs_CZ |
uk.thesis.defenceStatus | O | |