Současné možnosti využití informačních technologií ve škole
Current possibilities of usage of informacion technology in school
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17483/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17483Identifikátory
SIS: 62251
Kolekce
- Kvalifikační práce [23795]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tvrzová, Ivana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
23. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Diplomová práce se zabývá vybranými možnostmi využití prodstředků informačních a komunikačních technologií v edukačním procesu a možnostech podpory při výuce v jednotlivých oblastech či vyučovaných předmětech. V úvodu shrnuje z širšího pohledu současné poznatky z integrace informačních komunikačních technologií (ICT) do vzdělávání a poukazuje na dynamické změny, které rozvoj ICT přináší do oblasti výuky jednotlivých předmětů. Těmto dynamickým změnám je třeba přizpůsobit také obsahovou a metodickou náplň jejich studia. Dále shrnuje současné ICT vybavení jednotlivých stupňů škol a nastiňuje krátký výhled do budoucna. Teoretické poznatky a principy jsou zde základem pro podněty a návrhy ke změně přístupu výuky v souvislosti s inovovaným přístupem ke vzdělávání. Nový pohled k možnostem využití prostředků ICT znázorňuje širokou škálu jednotlivých znalostí, dovedností, kompetencí, které díky využití prostředků ICT v jednotlivých předmětech nebo oblastech získá jak vzdělávající, tak vzdělávaný. Umožňuje také vytváření jiných podmínek a prostředí, které je mnohem přínosnější a podnětnější než dosud používaný styl výuky.
The dissertation is concerned with possibilities of the use of means of information and communication technologies (hereafter "ICT") in education process and possibilities of the support during the education in particular fields of education subjects. In its introduction this dissertation summarizes the current knowledge of integration of ICT into the education from the larger view and it adverts to dynamic changes that are brought by the ICT to the education of particular subjects. It is also necessary to adapt the subject and methodical content of their education. Further the dissertation summarizes current equipment of particular school levels by the means of ICT and describes short view to the future. Theoretical knowledge and principals are here the basis for incentives and suggestions for changes of education in relation to innovated approaches to the education. The new view to the possibilities of usage of means of ICT represents wide scale of individual knowledge, scales, competences, which are acquired by teachers as well as students due to the ICT. It also enables installation of other conditions and backgrounds that are more useful than the education style being used so far.