Vnitřní a vnější aspekty motivace žáků ke studiu hudebního oboru na základní umělecké škole
Internal and external aspects of pupils' motivation for studying music at the basic music school
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17484/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17484Identifikátory
SIS: 62264
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Počtová, Lenka
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
25. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Hudební vzdělávání má v České republice dlouholetou tradici. Jeho cílem je rozvoj osobnostních vloh a schopností především dětí a mladých lidí čímž přispívá k vytváření kulturní a umělecké platformy společnosti. Hudební vzdělávání se realizuje na hudebním oboru v základních uměleckých školách (dále jen ZUŠ). Práce se zabývá problémem motivace v hudebním vzdělávání a předkládá konkrétní postupy, které se vztahují k ovlivňování motivace žáků hudebního oboru ZUŠ. Úspěšné hudební vzdělávání se totiž bez motivace neobejde, protože motivace je jedním z předpokladů rozvoje hudebních schopností a dovedností. Struktura motivace se formuje v průběhu vývoje jedince. Práce proto z hlediska věku a také pohlaví dále zkoumá jednak intenzitu vnitřní a vnější motivace, jednak intenzitu vybraných motivačních vlivů na docházku žáků do hudebního oboru ZUŠ.
The musical education has a long tradition in the Czech Republic. Its aim is the development of personality abilities and competences of children and young people. It helps to make cultural and artistic platform of the society. The musical education is realized in elementary artistic schools. The work is engaged in the problem of motivation in the musical education. It puts forward concrete methods related to influencing the pupils' motivation. The successful musical education is not possible without the motivation. Motivation is one of the assumptions of the development of abilities and competences. The motivation structure is formed in the course of individual's development. The work, according to age and gender, examines the intensity of internal and external motivation and intensity of chosen motivational influences on the pupils' attendance.