Krizová intervence při práci s dětmi a mládeží
Crisis intervention to children and young people
diplomová práce (OBHÁJENO)
![Náhled dokumentu](/bitstream/handle/20.500.11956/17495/thumbnail.png?sequence=6&isAllowed=y)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/17495Identifikátory
SIS: 62256
Kolekce
- Kvalifikační práce [23779]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Stolařová, Jaroslava
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
24. 9. 2008
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
V úvodu a první kapitole diplomové práce Krizová intervence při práci s dětmi a mládeží popisuji lidskou přirozenou tendenci směřování ke spokojenému životu a snaze o uspokojení svých potřeb. Dále se věnuji nevyhnutelnosti prožitku obtížných životních situací v životě dětí a mládeže při překonávání překážek v procesu životního vývoje. Vývojová stádia a překážky s nimi spojené jsem stručně popsala dle známých vývojových stádií, jak je popsal Erik Erikson. Ve druhé kapitole se zabývám vymezením pojmu krize podle českých i zahraničních autorů. Následuje obecné vysvětlení možných příčin krizových stavů s odkazem na tabulku životních událostí dle Holmese a Rahea. Kapitolu uzavírám typologií krizí. Třetí kapitola je již věnována krizové intervenci s jejími znaky a formami, přikládám výčet institucí, které krizovou intervenci poskytují. Čtvrtá kapitola pojednává o telefonické krizové intervenci, kde popisuji také její možnosti a limity. Dále mluvím o současné situaci linek důvěry v České republice a jejich důležitosti a navazuji bližším seznámením s Linkou bezpečí. S pomocí statistik charakterizuji klienta Linky bezpečí a mluvím o nejčastějších tématech hovorů. Následuje popis samotné krizové intervence s příklady úseků hovorů konzultanta s klientem. Popisuji hovor jakožto hlavní nástroj telefonické krizové...
The introduction and the first chapter of the master thesis Provision of Crisis Intervention to Children and Young People describe the natural tendency of individuals to aim for satisfaction in their lives and to fulfil their needs. This part also deals with the necessity of experiencing difficult life situations by children and young people when overcoming obstacles in the process of life development. Stages of development and obstacles related to these stages are briefly described in compliance with the well-known stages of development postulated by Erik Erikson. The second chapter gives definition of the term 'crisis' according to Czech and foreign authors. This is followed by general explanation of possible causes of crisis states with reference to the scheme of life events by Holmes and Rahe. The chapter closes with typology of crisis. The third chapter is devoted to crisis intervention with its characteristics and forms, including a list of institutions providing crisis intervention. The fourth chapter is concerned with crisis intervention by telephone and description of its scope and limits. Moreover, the current situation of help lines in the Czech Republic and their importance is discussed followed by a more detailed introduction of the Safety Line. Using statistics, the average client of the...