Zobrazit minimální záznam

Sociology of dance. Differences of audience by classical and alternative dance performance
dc.contributor.advisorDuffková, Jana
dc.creatorZilvarová, Daniela
dc.date.accessioned2017-04-12T11:05:47Z
dc.date.available2017-04-12T11:05:47Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17529
dc.description.abstractSociologie tance se řadí v rámci svého oboru k okrajovým a mladým disciplínám, a to proto, že předmětu jejího zájmu - tanci - nebyla doposud věnována téměř žádná vědecká pozornost. Soustavněji se rozvíjí od 80.let 20.století, a to především ve Velké Británii, kde je za největší autoritu považována Helen Thomas. Jelikož je rozvoj této vědní disciplíny stále tzv. v plenkách, nabízí se mnoho témat, které si zasluhují kýženou pozornost. Taneční publikum jako nezbytná složka uměleckého tance je jedním z nich. A o jeho výzkumu pojednává tato diplomová práce, v níž jsem se zaměřila na příjemce, diváky dvou odlišných druhů tance - baletu a současného tance. Porovnávala jsem tedy diváctvo Národního divadla, které navštívilo balet Romeo a Julie s diváky Ponce, což je první divadlo pro současný tanec, kde se výzkum uskutečnil celkem na šesti představeních. Nejsnazší, nejlevnější a nejefektivnější metoda, jak získat potřebné informace, je prostřednictvím dotazníku, který každý respondent obdržel při vstupu do divadla. Ve výsledku jsem měla k dispozici data od 737 respondentů.cs_CZ
dc.description.abstractSociology of dance is one of the young and marginal disciplines of sociology. The reason is that its topic - dance - hasn't been a subject of any scientifical attention yet. Systematic research has developed since 1980s mainly in Great Britain, where Helen Thomas is considered to be the greatest authority in the field of sociology of dance. Because of only recent development of this science, there are many topics that haven't been explored yet. Such is the case of dance audience, which makes an important part of theatrical dance. The topic of my thesis is therefore the research of dance audience. I would like to compare spectators of two different types of theatrical dance - ballet and contemporary dance. For the research I have chosen the most important dance theaters which represent both dance types - the National Theatre for ballet and the Ponec Theatre as a scene for contemporary dance. The easiest, cheapest and most effective method of collecting data was to use a questionnaire, which was distributed to everyone who entered the theatre. Finally I had the opportunity to analyze data from 737 respondents.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSociologie tance. Rozdílnosti publika klasické a alternativní taneční scénycs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-15
dc.description.departmentKatedra sociologiecs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Sociologyen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId37445
dc.title.translatedSociology of dance. Differences of audience by classical and alternative dance performanceen_US
dc.contributor.refereeBuriánek, Jiří
dc.identifier.aleph001097846
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologiecs_CZ
thesis.degree.disciplineSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra sociologiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Sociologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologiecs_CZ
uk.degree-discipline.enSociologyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csSociologie tance se řadí v rámci svého oboru k okrajovým a mladým disciplínám, a to proto, že předmětu jejího zájmu - tanci - nebyla doposud věnována téměř žádná vědecká pozornost. Soustavněji se rozvíjí od 80.let 20.století, a to především ve Velké Británii, kde je za největší autoritu považována Helen Thomas. Jelikož je rozvoj této vědní disciplíny stále tzv. v plenkách, nabízí se mnoho témat, které si zasluhují kýženou pozornost. Taneční publikum jako nezbytná složka uměleckého tance je jedním z nich. A o jeho výzkumu pojednává tato diplomová práce, v níž jsem se zaměřila na příjemce, diváky dvou odlišných druhů tance - baletu a současného tance. Porovnávala jsem tedy diváctvo Národního divadla, které navštívilo balet Romeo a Julie s diváky Ponce, což je první divadlo pro současný tanec, kde se výzkum uskutečnil celkem na šesti představeních. Nejsnazší, nejlevnější a nejefektivnější metoda, jak získat potřebné informace, je prostřednictvím dotazníku, který každý respondent obdržel při vstupu do divadla. Ve výsledku jsem měla k dispozici data od 737 respondentů.cs_CZ
uk.abstract.enSociology of dance is one of the young and marginal disciplines of sociology. The reason is that its topic - dance - hasn't been a subject of any scientifical attention yet. Systematic research has developed since 1980s mainly in Great Britain, where Helen Thomas is considered to be the greatest authority in the field of sociology of dance. Because of only recent development of this science, there are many topics that haven't been explored yet. Such is the case of dance audience, which makes an important part of theatrical dance. The topic of my thesis is therefore the research of dance audience. I would like to compare spectators of two different types of theatrical dance - ballet and contemporary dance. For the research I have chosen the most important dance theaters which represent both dance types - the National Theatre for ballet and the Ponec Theatre as a scene for contemporary dance. The easiest, cheapest and most effective method of collecting data was to use a questionnaire, which was distributed to everyone who entered the theatre. Finally I had the opportunity to analyze data from 737 respondents.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra sociologiecs_CZ
dc.identifier.lisID990010978460106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV