Sociální pedagogika a sociální práce Olgy Fierzové v letech 1933 až 1947
Olga Fierz 's social pedagogy and social work in 1933 - 1947
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175747Identifikátory
SIS: 242971
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mojžíšová, Jarmila
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pedagogiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Sociální pedagogika, sociální práce, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační tábory, koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce ZámkyKlíčová slova (anglicky)
Social pedagogy, social work, Olga Fierz, Premysl Pitter, Milíčův House, internment camps, concentration camps, childcare, Jewish children, German children, Action CastlesDiplomová práce se zabývá osobností československé sociální pedagogiky 1. poloviny 20. století, Olgou Fierzovou. Na základě obsahové analýzy sekundárních písemných pramenů si klade za cíl definovat, jaké sociálně edukační znaky Olga Fierzová užívala v praktické péči o bezprizorní, židovské a německé děti v letech 1933 až 1947 a stanovit jejich přínos a význam. V závěru jsou formulovány výsledky bádání poskytující odpověď na cíle výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Sociální pedagogika, humanismus, křesťanské hodnoty, Olga Fierzová, Přemysl Pitter, Milíčův dům, internační a koncentrační tábory, péče o děti, židovské děti, německé děti, Akce Zámky.
The diploma thesis presents the closer overwiew lets known of Czechoslovak social pedagogy and social work in the first half of the 20th century, Olga Fierz. Based on the content analysis of the secondary written sources, the aim is to define which social and educational features Olga Fierz used in her practical care of homeless, Jewish and German children during the years 1933 to 1947 and to determine their contribution and significance. In the end, the results of research are formulated, providing an answer to the research goals. KEYWORDS Social pedagogy, social work, Olga Fierz, Premysl Pitter, Milíčův House, internment camps, concentration camps, childcare, Jewish children, German children, Action Castles.