Zobrazit minimální záznam

Balinese dance and drama
dc.contributor.advisorStehlíková, Eva
dc.creatorVozábová, Jana
dc.date.accessioned2017-04-12T11:17:52Z
dc.date.available2017-04-12T11:17:52Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/17582
dc.description.abstractV me praci jsem prozkoumala siroke spektrum divadelnich projevu, s nimiz se lze setkat na ostrove Bali. Vzhledem k obsahlosti tematu, jsem podrobneji zkoumala pouze loutkove divadlo a nektere druhy tanecniho dramatu. Ve vsech castech jsem se venovala pouze tradicnimu divadlu, ktere na Bali prevlada. Modemi proudy balijskeho divadla nebyly predmetem meho zajmu, ackoli postupne se zapadni pristup k divadlu zacina na ostrove, alespoii mezi studenty umeleck:ych skol, uplamovat. Ma prace jasne ukazuje, jak je balijske divadlo uzce spjato s nabozenstvim a ritualy. V nekterych pfipadech je sarno ritualem. Hinduismus a s tim spojene nabozenske Ukony obyvatel ostrova doslova formuji podobu vsech typu balijskeho divadla. Urcuji, kdy se rna divadlo hrat, pro koho, s jak:ymi kosrymy a tematem. Prave diky teto sevrenosti s nabozenstvim a ka.zdodennim zivotem jsou divadelni predstaveni pro vsechny bemou zalezitosti hojne poradanou po celem ostrove. Po mnoha staleti byla balijska kultura temer uzavrena okolnimu svetu a jeho vlivilm. V divadelnim, tanecnim i vytvamem umeni bylo Bali az do 20.stoleti velmi konzervativni. Teprve v 60.letech 20.stoleti, kdy v Denpasaru byla zalozena Vysoka skola umen!, dnes lSI, se tradicnimu balijskemu umeni otevrela cesta k norym formam a pristupilm zapadniho sveta. Byl to pocatek vzniku...cs_CZ
dc.description.abstractIn my thesis I describe many kinds of theatrical forms in Bali island - Indonesia. I choose this theme of my diploma paper because in my studies of theater I'm focusing on Balinese dance and drama since four years ago. In academic year 2004/2005 I obtained scholarship of Indonesian government on studies in lSI, Institute of Art in Denpasar, Bali. My field of study was shadow puppets theater and dance drama. After my studies I return there every year to continue my research on Balinese theater and to get better in traditional Balinese dance which I am also teaching in Czech Republic. Three years ago I established civic association Kintari foundation which introduces Indonesian art and culture in Czech Republic and helps on humanitarian projects in Indonesia as well. My thesis is divided into three main parts: Puppet theater, Dance theater and Theater between puppets and dance art. There is also Balinese dividing of theater according to hindu religion which is the main indicator of Balinese theater. These groups are: wali, bebali and balih-balihan. The relegation to these groups depends on how important is a given kind of theatrical form for hindu religion. Wali are the holiest kinds of theater and dance, bebali are still connected to religious ceremonies and balih-balihan are just spectacular case. Theater...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleDivadelní umění na Balics_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2008
dcterms.dateAccepted2008-09-24
dc.description.departmentKatedra divadelní vědycs_CZ
dc.description.departmentDepartement of Theatre Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId62569
dc.title.translatedBalinese dance and dramaen_US
dc.contributor.refereePšenička, Martin
dc.identifier.aleph001000519
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDivadelní vědacs_CZ
thesis.degree.disciplineTheatre Studiesen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra divadelní vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Departement of Theatre Studiesen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDivadelní vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enTheatre Studiesen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csV me praci jsem prozkoumala siroke spektrum divadelnich projevu, s nimiz se lze setkat na ostrove Bali. Vzhledem k obsahlosti tematu, jsem podrobneji zkoumala pouze loutkove divadlo a nektere druhy tanecniho dramatu. Ve vsech castech jsem se venovala pouze tradicnimu divadlu, ktere na Bali prevlada. Modemi proudy balijskeho divadla nebyly predmetem meho zajmu, ackoli postupne se zapadni pristup k divadlu zacina na ostrove, alespoii mezi studenty umeleck:ych skol, uplamovat. Ma prace jasne ukazuje, jak je balijske divadlo uzce spjato s nabozenstvim a ritualy. V nekterych pfipadech je sarno ritualem. Hinduismus a s tim spojene nabozenske Ukony obyvatel ostrova doslova formuji podobu vsech typu balijskeho divadla. Urcuji, kdy se rna divadlo hrat, pro koho, s jak:ymi kosrymy a tematem. Prave diky teto sevrenosti s nabozenstvim a ka.zdodennim zivotem jsou divadelni predstaveni pro vsechny bemou zalezitosti hojne poradanou po celem ostrove. Po mnoha staleti byla balijska kultura temer uzavrena okolnimu svetu a jeho vlivilm. V divadelnim, tanecnim i vytvamem umeni bylo Bali az do 20.stoleti velmi konzervativni. Teprve v 60.letech 20.stoleti, kdy v Denpasaru byla zalozena Vysoka skola umen!, dnes lSI, se tradicnimu balijskemu umeni otevrela cesta k norym formam a pristupilm zapadniho sveta. Byl to pocatek vzniku...cs_CZ
uk.abstract.enIn my thesis I describe many kinds of theatrical forms in Bali island - Indonesia. I choose this theme of my diploma paper because in my studies of theater I'm focusing on Balinese dance and drama since four years ago. In academic year 2004/2005 I obtained scholarship of Indonesian government on studies in lSI, Institute of Art in Denpasar, Bali. My field of study was shadow puppets theater and dance drama. After my studies I return there every year to continue my research on Balinese theater and to get better in traditional Balinese dance which I am also teaching in Czech Republic. Three years ago I established civic association Kintari foundation which introduces Indonesian art and culture in Czech Republic and helps on humanitarian projects in Indonesia as well. My thesis is divided into three main parts: Puppet theater, Dance theater and Theater between puppets and dance art. There is also Balinese dividing of theater according to hindu religion which is the main indicator of Balinese theater. These groups are: wali, bebali and balih-balihan. The relegation to these groups depends on how important is a given kind of theatrical form for hindu religion. Wali are the holiest kinds of theater and dance, bebali are still connected to religious ceremonies and balih-balihan are just spectacular case. Theater...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra divadelní vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990010005190106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV