Trávení volného času dětí mladšího školního věku vybrané základní školy
Leisure time activities of younger school age children of selected elementary school
diplomová práce (OBHÁJENO)

Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/175976Identifikátory
SIS: 222992
Kolekce
- Kvalifikační práce [19340]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Blažková, Veronika
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství všeobecně vzdělávacích předmětů pro základní školy a střední školy pedagogika - výchova ke zdraví
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
9. 9. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Mladší školní věk, pedagog volného času, rizikové chování, školní družina, volnočasové aktivity, volný čas, zájmové kroužkyKlíčová slova (anglicky)
Younger school age, leisure time pedagogue, risky behaviour, school after class, leisure activities, leisure, hobby groupsTématem diplomové práce je trávení volného času dětí mladšího školního věku. V teoretické části práce se pojednává o volném čase dětí a o pedagogickém ovlivňování volného času, o zařízeních pro zájmové vzdělávání, rovněž o socializaci a o hrách ve volném čase a o školní družině. Také o prevenci vzniku rizikového chování v rámci volného času. Rovněž je zmíněno nedávné uzavření škol z důvodu pandemie Covid - 19. Hlavním cílem práce je zjistit, jak děti mladšího školního věku vybrané základní školy tráví volný čas. Dílčími cíli je zjistit, jaké zájmové kroužky děti navštěvují ve škole a mimo ni, zda navštěvují školní družinu a s čím si nejraději hrají. Rovněž, jak děti vnímaly dobu uzavření škol. Výzkumným nástrojem je strukturovaný dotazník. V praktické části práce je popsán a vyhodnocen výzkum o trávení volného času dětí mladšího školního věku jedné pražské základní školy. Je uveden popis školy, respondentů a průběhu výzkumu. Poté jsou vyhodnoceny odpovědi na jednotlivé otázky dotazníkového šetření. Následuje diskuse, ve které jsou shrnuty výsledky výzkumu a vyhodnoceny cíle, komparace dat a doporučení. V závěru práce je pedagogický výstup. Ze závěrů výzkumu vyplývá, že dotazované děti nejraději tráví volný čas venku s kamarády na hřišti. Víkendy děti obvykle tráví na chatě/na chalupě nebo na...
The topic of this diploma thesis is spending leisure time of younger school-aged children. The theoretical part of the thesis deals with children's leisure time and pedagogical influence on their leisure time, hobby educational facilities, socialization, leisure games and school after class. Also with prevention od risky behaviour in leisure time. The recent closure of schools due to the covid-19 pandemic is also mentioned. The main goal od the thesis is to find out how children of younger school-age of the selected primary school spend their leisure time. Another goals are to find out which hobby groups do children attend and if they attend a school after class. Also, how children dealt with the closure of schools. The research tool is a structured questionnaire. The practical part of thesis describes and evaluates the research on spending leisure time of younger school-aged children of selected primary school in Prague. A description of the school, respondents and course of the resarch is also included there. Then the answers to the individual questions of the questionnaire are evalutaded. This is followed by a discussion summarizing the results of the research. At the end of thesis is a pedagogical output. The result of the research shows that the interviewed children prefer to spend their...